20 Ağustos 2019 Salı

Kitap Mimimimimimi


İrem Can, kardeşimiz mim hazırlamış, Sevgili Taha Akkurt mimlemiş.(Kendisini hepimiz çok seviyoruz. Kaliteli içerik üretiyor. Eğer hala duymadıysanız hemen uğrayın!)


İlk defa mim sorusu cevaplayacağım için heyecanlıyım. Bakalım neler oluyor. 

Aşağıda.. 

1) Kitap size ne kattı?
Kitap bana fark etmeden çok şey katmış. Yeni anlıyorum. Yazmayı, düşünmeyi, olayı içselleştirmeyi, empati yapabilmeyi.

2) Kitap arkadaş mıdır sizce?
Arkadaş değil, dosttur. Sırdaştır, derttaşdır, yoldaştır. Sıkı sıkı sarıldığın, bazen ağladığın, bağrına bastığın, bazen kahkahalar attığın biriciğindir.

3) Neden kitap okuyorsunuz?
Öncelikle bitmeyen bir öğrenme isteği. İkinci sırada merak geliyor. Üçüncü sırada ise gerçekten boş kalmamak için kitap okuyorum. Doğruya doğru. Bu süreçte de faydalı bir şey yaptığımı hissediyorum. Bir de sanırım kelime dağarcığımın artması için olabilir.

4) Kitabı ne sıklıkla okuyorsunuz?
Elimde başladığım bir kitap varsa, yemeden içmeden okumaya çalışıyorum. Genelde akıcı kitaplar seçiyorum bu ara. Yoksa acayip sarkıyor, kitap bana ben ona bakıyoruz sadece, uzaktan.

5) Hangi tür kitapları okuyorsunuz?
Aslında hep bilgi içerikli okuyordum. Merak ettiğim araştırma yazıları, tarih, sosyoloji, psikoloji, tasavvuf gibi. Lakin son zamanlarda iyiden iyiye New York Times Bestsellers.(utanmıyorum)

6) Kitap yazmayı düşündünüz mü?
Ciddi düşünüyorum. Bir gün bir kitap yazacağımı da biliyorum. Ama konu ne olur ne zaman nasıl olur bir fikrim yok. Sadece kadınsal bir his ile o günün geleceğini biliyorum. 

7) En sevdiğiniz yazar kim?
JK Rowling tabiki dermişim :) Seçemem ki. Kristen Hannah, Debbie Macomber gibi yazarları seviyorum. İnanın Dostoyevski, Tolstoy ne anlatıyor daha bilmiyorum. Ama klasiklere başlayacağım. Aklımda

8) Kitapları ciltler misiniz?
Ciltlemem lakin çok özenli bakarım. Kıvırmam kenarından, temiz yere koyarım vs.

9) Gezi kitaplarını sever misiniz?
Pek tarzım değil. Görsellerine bakarım ama gidip kendim gezmediğim sürece o yer ile ilgili gezi kitabı tercih etmem.

10) Kitap alırken kapağına göre mi seçersin?
Genelde nokta atışı yapar aradığım kitabı gider alırım. Lakin görseli güzel olan kitap ayaküstü beni çoktan kandırmış bile olabilir. 

Bu güzel mim için teşekkürler. Cevapları kısa ve içten cevaplamaya gayret ettim. Ben ise Beyaz Çiklet , ÇilekSuyu Sibel , Nuroviç , Açelya Söğüt ü mimliyorum. Cevaplayan elleriniz dert görmesin. 

37 yorum:

  1. En baştaki öneri için teşekkür ederim ;) ayrıca önceki yorumdan hatırlarsan kesinlikle bir gün kitap yazacaksın ve ben ilk inananlardanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten o kitap yazılırsa ,en azından teşekkür metninde geçeceksin 😌

      Sil
  2. Blog yazarlığından kitap yazarlığına uzanan arkadaşlar var; siz de onlardan biri olursunuz umarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu güzel dileklerin için teşekkürler :)

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Umarım kitap yazarsın. Çok keyif alarak okuyacağımızdan eminim. Etiket için teşekkür ederim, hemen cevaplayacağım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim!!! 😍😍😍

    YanıtlaSil
  5. Yüreğinize sağlık Dostoyevskiyi okuyun ertelemeyin derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet en kısa zamanda :) ilk hangi kitabıyla başlamayalıyım 🙈

      Sil
  6. Edischar mimin çok güzel canım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. ya ben de yapmak istiyorum bunuı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E yap tabi hadi ne duruyorsun :) ben mimlemiş olayım

      Sil
  8. kristin hannah teyzeyi çok severiiim :)

    YanıtlaSil
  9. Kitap mimi çok eğlenceli soruları içeriyor. Yazarlardan Dostoyevski ve Tolstoy kesinlikle okunasıdır. Onlar dünya edebiyatının bel kemiği. Okuyunca çok seveceksiniz. Bu arada sizin mimi tamamlamak üzereyiz. Az sonra yayınlayacağız. Mim etkinlikleri çok keyifli oluyor. Teşekkürler samimi cevaplarınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de güzel ve samimi yorumunuz için teşekkür ederim :) en kısa zaman başlayacağım, kafamda belirlediğim kitaplari bir bitireyim de.. mimi bekliyorum :)

      Sil
  10. İş yoğunluğundan biraz geç gördüm lakin telafi edip hemen soruları yanıtladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş yoğunluğu ne kadar güzel bir tanım ya , özleyeceğimi hiç düşünmezdim..

      Sil
    2. Bu hep böyle devam etmeyecek. Daha, yoğun çalışmalı günlerini yazacaksın, biz de buradan okuyor olacağız! :)

      Sil
    3. Umarım .. artık daha idealist bir seçim yapacağım sanırım , istediğim alanı seçeceğim

      Sil
  11. Kitaplar, insanların anlatamadıklarını anlatırken ve kapalı kalmış hislerin meydana çıkmasına vesile oluyorken, onların da başka bir zihnin ürünü olduğunu hatırladım, ne tuhaf. Her kitap farklı karakterlerin olduğunu anımsatır bazen ve yanlızca sayfalarda soluklanmış hayatların, hikayelerin olduğunu bilmek beni mutlu ediyor.
    Çok güzel mim Edischar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve yaşamadığın deneyimleri kitapta yaşıyorsun.. Teşekkürler Aybüke ciiğim :)

      Sil
  12. Kitabın size ne ifade ettiği konusundaki sorulara vermiş olduğunuz cevaplar benim bakış açıma yakın geldi. Güzel ve samimi cevaplarınız olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sevindim, sizden de mim cevabı görmek isteriz :)

      Sil
  13. Cevaplarımız yakın yakın. Okumak zevkliydi 😊

    YanıtlaSil
  14. İkinci soruda resmen ilanı aşk okudum gibi hissettim, çok tatlı :) Okunacak çok kitap, tanışacak çok yazar var gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya okudukça okuyasın, tanıdıkça tanıyasın geliyor :)

      Sil
  15. Bu mim konusu çok güzelmiş, cevapları da keyifle okudum. Kitap yazacağınıza inanıyorum ve başarılar diliyorum, her şey gönlünüzce olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Atakan, yorumun ışık gibi :)

      Sil
  16. Kapağa kanmak çoğu okurun yaşadığı bir şey, kaleminize sağlık cevaplar için :)

    YanıtlaSil