20 Haziran 2020 Cumartesi

What's your purpose of visit ?

Şöyle pasaportumuzu kendimiz hazırlayıp kullanabilseydik keşkem.

Hey! Selam!
Korona etrafta kol geziyorken sen ne demeye yurt dışına çıkıyon ? Te Allam. Pasaportmuş da bilmem neymiş.

Dün pasaport çıkartmaya gittim. Yeşil vardı, süresi bitti. İlk defa bordo pasaport alacağım.

Hiç bilmezdim bir biyometrik fotoğraf çektirmenin bu kadar zor olacağını.. 

Bursa'dayız. Hava yağmurlu. Koronanın en yüksek artış gösterdiği memleket olduk bravo. Herkes dışarıda, tebrikler. Bir de Cuma saatindeyiz. Pasaport randevusu ise saat 4'te. Bursa merkezin göbeğindeyim. Fotoğraf çektireceğim. Bir fotoğrafçı buldum. Lise mezuniyet fotoğrafımı burada çektirmiştim. Niyeyse hemen oraya gitmeyi tercih ettim. Etmez olaydım. 5 saniyede fotoğraf çekti herif. Ağzım yüzüm yamuk.
Bir de elektrikler gitti!! Töbeee. 
Dedim "Ben bu fotoğrafı almıyorum. Ne biçim bu böyle.". Bıraktım, çıktım.

Fotoğrafçı arıyorum yana yakıla. Elimde google maps. Buldum bir tane. "Öğleden sonra veririm fotoğrafı, düzeltecek eleman yok." diyor. İyi güç bela teslim saatini ayarlıyoruz. Elimi sürekli dezenfektanlıyorum. 

Eve geldim, misafirler var.

Sonra saat 3 oldu. Çıktım fotoğrafı almaya gittim. Darlıyor fotoğrafçı da. "Nereye gitcen? Napcan? Eğitime mi gidiyon?". 
+Abi onu bırak da, altıparmağa dolmuş var mı burdan? 

Gidiyorum, dolmuşçulara. Bursa'da trafik tek yönden akıyor. O yüzden gerisin geriye gidemiyorsun. Neyse yürümeye karar verdim. 15 dakikada nüfus müdürlüğündeyim.

Oradaki pasaportçu da darlıyor. Ya abi neden gereksiz gereksiz, hayatımızla ilgili sorular soruyorsunuz ? Bir de ağzımda maske var, yüzümün 4'te 3'ü maskeyle kaplı.. Hala yavşayabiliyorsunuz. Hayranım bu libidonuza. Gene yürüyemiyoz sokakta.

Neyse parmak izi falan derken, işlemler ilerliyor. Elimi dezenfektanlıyorum yine.Yan masadaki hanım yardımcı olacak bu sefer. Diyor ki "Fotoğrafın çok parlamış, kabul olmayabilir." . Bir bu eksikti. Zor bela bir fotoğraf çektirdik, şu virüs günlerinde. Bir de flaş yüzümüze patlamış da, kabul olmazmış. Başka fotoğraf çıkarıp verdim, onu da beğenmedi. Sana benzemiyor diyor.

Az önceki adam da bir kimliğime bakıyor, bir bana bakıyor. Diyorum "Benim, istersen eski pasaporttaki fotoğrafıma da bak.". "Hepsi birbirinden farklı diyor."

Elimizde 4 fotoğraf ve kendim alenen varım. Hiçbirinin birbiriyle alakası yok. 7 sene içinde bu kadar değişim geçirdiysem ne yapabilirim?

İşlemleri tamamladım. Eve de yürüyerek geldim. Yokuş yukarı yürüdüm, iyi spor oldu. Gelince de uyuyana kadar oturduğum yerden kalkmadım. Olsun. Sporumu yaptım sonuçta.

Çılgın sıkılıyorum. Sonumuz hayrola.

Sevgiler.
Edischar.

13 yorum:

  1. Ayy ne koşuşturmalı gün olmuş. Ben okurken yoruldum. Şu insanlarda artık sıktı. İşini yap gerisini boşver yaa. İyi sabretmişsin valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevvalcimm, dikkat et Bursa'da vakalar yüksek , sağlıkla, güvenle kal. Opuldun

      Sil
  2. İlkaycimm!! Evet , sonra o pasaport , kimlik fotoğrafını saklamakla geçiyor ömrün😬

    YanıtlaSil
  3. Aynen o fotoğrafları çektirmek ölüm oluyor!

    YanıtlaSil
  4. Bir de hem Blogger Gazetesi'nde hem de Blog Mahallesi'nde seni paylaştım! İyi ki tekrardan geldin canım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa o neymiş ki hemen geliyorum :))) teşekkürler ☺️

      Sil
  5. Bazen merak neden merak ettiklerine bende anlam veremiyorum. Aynı durumu ehliyet fotoğrafında yaşadım. Baya darladılar yok bu fotoğraf olmaz falan filan inat ettim gayette oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba benimki de oldu! bu arada hoşgeldinn :)

      Sil
  6. O vesikalıklar zaten hep bi sıkıntı. Ne sana benzer ne de birbirine. :)
    Neyin ne olacağı belli değilken yurt dışına çıkmak büyük cesaret doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım çıkabilcem mii.. griffindorlu olmak bunu gerektirir

      Sil
  7. Yahu birbirine benzeyen fotoğraf olur muymuş? Hele ki vesikalık. Ben geçen yıl çekildiğim fotoğrafımla aynı değilim. Ne saçma sapan sözler bunlar ben darlandım okurken. Gerçekten bu durumda yurtdışına çıkman büyük cesaret, kendine çok çok dikkat et son zamanlarda genel bir vaka artışı söz konusu ülkelerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett, özellikle Bursa'da müthiş artış var diyolla. Vesikalık diye bir şeyin varlığı komple sıkıntı :D

      Sil
  8. foto macerası ilginç olmuş sahiden, geçmiş olsun, ya ne yurtdışısı şimdilik çıkamazsın, belki aylar sonrası için hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil