2 Kasım 2019 Cumartesi

Kasım Ayı Meydan Okuması - 02.11



Ne güzel ya her yerde bir başlık, "Ağaç Ev Sohbetleri, Kasım Ayı Meydan Okuması, Mimler, Kasım.."

Çok beğendim bu etkinliği ben. 2 Kasım sorusunu cevaplamaya çalışacağım. Doğaçlama giriyorum şimdi, gazamız mübarek ola.

Soru: En sevdiğin koku ve sesleri yazar mısın?

En sevdiğim koku fırından gelen mis yemek kokusudur. Poğaça, limonlu kek, patatesli tavuk, üzümlü kurabiye ve türevleri. Hem iştahımı açar hem de hayata bağlar beni. Sıcak ve samimidir. Bereketlidir. Ev yemek kokusuyla dolar, o kokunun bereketine, nasibi olan gelir nasibini yer. Komşuya da kokmuştur. Komşuda pişer bize de düşer hesabı hemen bir tabak da komşuya gider..

4 yaşındaki kedim Shiva'nın kokusu da çok güzeldir. Boynuna yumulurum yumidiğin. Mis mis.. En sevdiğim kokulardan ve burnumda tütenlerden..

Bir de senelerdir Roberto Cavalli parfümünün hastasıyım. Bir ara kullandım. Çok pahalı alamıyorum şimdi. Ama en güzel parfüm o. En sevdiğim kokulardan.


Sevdiğim bir ses.. hmm..

Annemin telefonu açıp mutlu mutlu haykırması olabilir. "Yavrucuum nasılsııınn?:))))" gibi.
Genelde sessizliği severim ben. Hiç düşünmedim bunu.
Bu ara Cem Kısmet'in sesine taktım. Pilli Bebek dinliyorum hep. Onu alalım sıranın başlarına :)
Rüzgarda ağaçların hışırtısı olabilir belki. Çıkmadı sesten bir şey. Sizden okumayı bekliyorum.

Etkinlik hakkında bilgi için. Zeynep 'in bloguna ışınlanın :)

Sevgiler,
Edischar

1 Kasım 2019 Cuma

Kasım Hatrına Tema Değişikliği


Merhabalar!!
Amanın "Kasım" geldi!
Zaman ne de çabuk geçti. Artık sonbahar temasını yeryüzünde görmeye başladık. İstanbul'dan bildiriyorum. 2 gündür hava yağmurlu.. Yapraklar dökülüyor, hava kapalı ve soğuk bir rüzgar esiyor.

Ben ise sıcacık evimde, açtım perdeleri sonuna kadar. Yaprakların kıpırtısını izliyorum. Gri arka planın üzerinde turuncular, sarılar, kahverengiler..

Sonbahar temalı şarkılar dinliyorum. Birazdan da elime bir kahve alırım. Cam kenarındaki tekli koltuğumdan manzarayı izlerim. Ayaklarım kalorifere dayalı..

Ödevim de bitti. Artık tam keyif vakti. Elime kitap alırım. Buket Uzuner'in bir kitabını okuyordum. "Selin ve Cem'le Yolculuklar".



Kasım'ın hatrına Edischar teması da değişti. Artık cıvık beyaz uymuyor, çiğ kalıyor gibi geldi. Bir de kazak resmi iliştirdim kenara. Kahve kupası içinde marshmallowlar da olabilirdi.  Belki ilerleyen günlerde.

Bu sonbaharın tadını kaçırmayalım, tadını çıkaralım. Sonbahar da ne güzel mevsim. Rahatlama mevsimi.. Yazdan sonra, kıştan önce.

Sonbahar Müziği bırakıyorum buraya. Açalım çalsın kenarda..

**Kasım Ayı Meydan Okuması isimli çok güzel bir etkinlik başlatmış Zeynep arkadaşımız. Kasımın 10'una kadar her gün bir soru cevaplanacak.. Sorular şahane.. Hadi siz de katılın :)

Sevgiler..
Edischar.

28 Ekim 2019 Pazartesi

Edischar İstanbul'u Geziyor


İstanbul gezmeli bir günden merhaba :))
Sonunda evden dışarı adımımı attım. Sonsuz bir şehir burası.. Her sokakta yeni bir hayat, yeni bir heyecan. Burası İstanbul.Neredeyse buraya gelip gitmeye başlayalı 1 ay oldu. Üç haftadır falan da burada yaşıyorum. Sonunda ödevleri kenara bırakıp bir gezintiye çıktım.

İlk durağım, ilk ziyaretim tabiki Eyüp Sultan Hz. Bir şehre gidildiğinde önce o şehrin sahibi ziyaret edilirmiş. Geleneği bozmadım. Çıktım geze geze gittim. Vapur tercih ettim, yolculuk keyfini arttırmak için. Şansıma güneşli ve açık bir gündü. 

Üsküdar'dan Eminönü'ne geçtim. Oradan Eyüp..

 Eyüp Sultan Hz. Camisi

Madem karşıya geldim, oradan da bir Taksim yapayım dedim. Asıl niyetim Galata Kulesi'ydi. Bana hep göz kırpardı vapurdan, karşıdan. Aha dedim çağırdın, geldim. "Geldim sana" dedim. İzledim Galata'yı.. Dolaştım etrafında. Dokundum. Oturdum, bir kahve içtim izleye izleye. E ben Galata Kulesi'ne aşık oldum. Neden böyle duygusal bir bağ kurdum ki.. 

Oturduğum kafeden izledim..

Filtre kahve eşliğinde Galata manzarası.. 

Aslında çıkacaktım da. Aldırmadım yalnız oluşuma. Aman dedim yalnız çıkayım, nasılsa talip yok. İlk beraber Galata Kulesi'ne çıktığın insanla evlenirmişsin diyorlar ya. Takmadım. 

Yine de kalabalığı görünce vazgeçtim.. Daha sakin bir zamanını kollarım ben kesin. Biraz hasret kalalım seninle..

***

***

Her turistin yaptığı gibi o trenin fotoğrafı çekilir. 

Oradan karşıya geçecektim. E dedim madem Kadıköy hattından gideyim, biraz da orayı gezeyim.
Tam vapura bindim, Karaköy'den. Komşular benim için mangal yakacakmış. Olaya bak ben bunu dışarıdayken öğreniyorum. Oradan apar topar koştura koştura eve geldim. 

Neyse Kadıköy'e özellikle bir gün ayıracağım. Nerede güzel kahve var, nerede güzel yemek var. Sahafı, kitapçısı, mekanı.. Geze geze öğrenirim. En çok Kadıköy'e gidermişim gibi geliyor. Hem karşıya geçmeye çok da gerek yok. Kadıköy keşfine başlayacağım yakın zamanda. Edischar is coming.. 

Ben iyice sapyoseksüelliğe doğru gidiyorum. Sonumuz hayrolsun. Zeka, entellektüellik hayranlığı had safhalara ulaştı. Dış görünüş bir yere kadar abi, kafa zehir olacak. Oturacaksın sevdiğinle doyuran sohbetler yapacaksın. Tartışacaksın. O seni alt edecek. Sen onu alt edeceksin. Mükemmele yolculuk yapacaksınız. Hep öğreneceksiniz.. 

Şimdilik bu kadar. Behzat Ç. gecenin ilerleyen saatlerinde eşlik edecektir.. Şimdilik ödevime bakayım biraz.

Görüşürüz
Edischar.

27 Ekim 2019 Pazar

Keşke Biraz Behzat Ç.


Pek bir şey yok. Kursa gidip geliyorum. Kurs yoğun geçiyor.
Behzat Ç. 42. bölüme geldim. Keşke hep Behzat Ç. izlesem. Başka işim gücüm olmasa. Karakterlerle duygusal bir bağ oluştu aramda. Senelerdir sürüyor..

Yıllar sonra bölümleri ilerlettim ve olayları daha net anlamaya başladım. Hep yarım yarım kalıyordu.
Üniversitede izliyorduk erkek arkadaşımla. Onunla bağdaşıp duruyor sahneler. O da hayatımda yok artık ama neyse. Önemli biri değil zaten. Önemli olan Behzat amirim, Harun, Akbabuş, Hayalet..

Şimdi Emrah Serbes kitapları alıp okuma vakti. Yarın bir İstanbul keşfi yapayım diyorum. Bir kitapçıdan da alırım kitabı.

Bursa'ya gittim geldim geçen gün. Oradan almak istemedim Emrah Serbes kitabı. İstanbul'dan alayım istedim. Anısı olsun..

Pilli Bebeğe taktım bir de tabi. Bu ara müzik listemde hep onlar var..
Şimdi size bir şarkı bırakayım da dinlersiniz.


Müzikler;
Fotoğraf
Bak

Edischar

22 Ekim 2019 Salı

Ağaç Ev Sohbetleri - 8


Ufak bir zaman buldum ve hemen Ağaç ev sorusunu cevaplamak istedim. Bu hafta sorumuz İrem Can'dan geldi. Sevgili Deep'imiz de soruyu yayınladı.. Daha önce duyuru yapmıştım. Bu ara yoğunluktan dolayı Taha da ben de girip pek fazla ilgilenemiyoruz bloggerla ve Ağaç Ev'in daim kalması için bunu isteyen arkadaşlarla beraber devam ettireceğiz.. 

Soru: "Ölmeden önce yapılacak listende neler var? Ya da sadece bir yıl ömrün kaldığını söyleseler ölmeden önce neler yapardın?"

Aslında bu benim çok korktuğum bir soru. Çünkü bir "Bucket list" imin olması gerektiğini düşünüp bir türlü de yapmam o listeyi. Çünkü benim elimde değil gibi geliyor planlarım.

Son bir yılım kalsa hayır hasenat yapar, ahirete çalışırdım herhalde. 

Ki aslında bu sorunun cevabı benim için şu şekilde olmalı. Zaten her günü son günümmüş gibi yaşıyorum. Her gece uykuya dalarken "Sabah uyanamayabilirim" diyorum kendime. 

Her şey akıyor, zaman geçiyor.. Ne zaman öleceğimiz o kadar belirsiz ki, çok fazla ileriye dönük isteğim yok. Daha doğrusu dünyaya dair bir isteğim yok. Ben kendimi bulmakla meşgulüm. Kendimi olabildiğince geliştirmekle meşgulüm. İçsel huzur ve içsel tatminlik.. İnsanın kendi içindeki dengeler önemli benim için. 

Dünyada yapamazsam içimde kalacak bir arzu yok.. Yaşamam ne gerekiyorsa yaşayacağım. Faydalı olmak isterim ama. Montessori de bu yüzden karşıma çıktı belki, diyorum. Çocuklara, geleceğe bir iz bırakmak. Onların hayatında doğru bir rol oynamak benim için faydalı bir iş yapmanın hazzı olabilir.

Son bir yılım var deyip yabanice arzularımı doyurmaya kalkmazdım. Yani şu ülkeyi de göreyim, şunu de yapayım demezdim.. Belki sonuçlarını düşünmezdim sadece yaptığım şeylerin. 

Zaten hayata karşı cesur biriyim. "Aman ne olursa olsun, ben bunu yapacağım" dediğim anlar çoktur. 

Yine de dünyada yapmak istediğim şeyler şöyle olabilir;
-Birini delice sevmek, aşık olmak.
-Evlenmek.
-Sevdiğim kişiyle salaş, sıcak mekanlar keşfetmek.. Dizine yatmak, saatlerce konuşmak.
-Gizli bir yazar olmak.
-Paris'te kruvasan, İtalya'da makarna ve pizza yemek.
-Fransa'dan parfümler, kremler almak ve gece uyumadan önce bakımımı yaparak uyumak :D
-Range Rover'a binmek olabilir. Niyeyse bu arabalara karşı farklı bir tutkum var.
-Tam bir entellektüel olmak isterdim. Filmler, kitaplar, müzikler ve yemekler benden sorulsun isterdim :)

Zorluyorum ama pek bir şey çıkmıyor. Üniversitede bunu sorsaydınız "Dünya'yı gezmek" derdim. Karavanla ya da trenle olabilirdi. Lakin şuan bunu gereksiz görüyorum. Tabiki yine gitmek isterim ama gitmek için özel bir çaba göstermem. 

Bu ara coşkulu olmak yerine görevime odaklanmış vaziyetteyim. Ödevlerimi tamamlıyorum. Kursa gidip eve dönüyorum. İstanbul'dayım ama henüz çıkıp da bir İstanbul gezisi yapmadım. 

Heyy İstanbul'da yaşayanlar. Bana önerileriniz neler? Sevdiğiniz mekanları önerir misiniz?? Yoksa ben kendim mi geze geze keşfedeyim :)

Sevgiler
Edischar

20 Ekim 2019 Pazar

Muhteşem Oda Değişimi- Cozy Room Tour


Merhabaa!
Biliyorsunuz ki bir buçuk haftadır babama taşındığım evdeki yeni odamı yeniden düzenliyorum. Duvarlar boyandı, yerler halıflex döşendi.Perdeler dikildi.Mobilyalar geldi ve dekorasyonun bir kısmı tamamlandı.

Aslında daha işi var odanın. Çerçeveler de gelecek. Lakin şimdilik en hızlı şekilde sizinle odamın ilk hallerini ve son hallerini paylaşmak istiyorum. Çünkü sizi de iyice meraklandırdım :)

Video çekmiştim lakin dosya boyutu çok büyük geldi ve yeterli zamanım olmadığı için birkaç fotoğraf ekleyerek sizinle odamın yeni halini paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz :)

Öncelikle odamın ilk berbat hallerine bir bakalım.



Ne dolap var, ne düzgün perdeler var.. İçler acısı.

Önce duvarlar boyandı ve halıflex döşendi.

Sonra İkea'dan mobilyalar geldi ve perdeler takıldı.

Veeee beklenen an!!!!!

İşte odam..

poang koltuğum

rigga askılık

Perdelerim..

Işıklı ayna. Işıkların yeri değişebilir.

Çalışma masam ve meşhur sandalye.

edischar.blogspot.com

Sonunda hayallerimdeki odaya kavuştum. Daha iyisi sizlere nasip olsun.. Her zaman yanımda olan blogger arkadaşlarıma sevgiler... Bol bol odam temalı fotoğraf paylaşırım söyliyim.
Ben montessori çalışmaya gider.

Edischar.

18 Ekim 2019 Cuma

Ağaç Ev Duyuru !


Merhabaa. Odamdaki çoğu eşyam tamamlandı, perdelerim ve sandalyem de geldi. Sizin için bir video hazırlayacaktım ama o kadar çok ödevim var ki.. Yarın ve pazar günü kursum var. Yeni ödevler geliyor. Bu kadar yoğun olmak zor. Blogger ayrı bir emek istiyor.. Üstünkörü yazmak istemiyorum.

Birkaç duyurum var. Taha da ben de çok yoğunuz. Ağaç Ev Sohbetleri'ni nasıl götüreceğiz bilmiyorum. Eğer gönüllü arkadaşlar varsa, konuşulması istenen konuyu edischar@gmail.com üzerinden bana atabilir. Ben de sohbet başlatmak isteyen arkadaşlara onay veririm. Seçmek için değil de ilk yazanın konusu konuşulur. Böylelikle herkes kafasına göre yeni sohbet açmamış olur. Konuyu seçen kişi Ağaç Ev Sohbetleri başlığı altında konuyu ve yazıyı paylaşır. Yine konu pazar günü haber verilir ve pazartesiden itibaren yazarlar fikirlerini paylaşır.

Şimdilik böyle yapalım. Yoksa dağılıp gidecek Ağaç evimiz..

Güzel konular bekliyorum. Şimdiden ellerinize sağlık.

Son hafta Deeptone ve İrem Can'ın yayınladığı Ağaç Ev Sohbetini hala okuyup, cevaplamadıysanız işte LİNK

Edischar

16 Ekim 2019 Çarşamba

Oda Yenileme - İkea'dan Neler Aldım?

Merhaba cancağızlarım.

Odamı yeniden dekore etme çalışmalarım devam ediyor. Baya bir aşama kaydettim bence.
Dün akşam duvarları boyadım. Saten gri renkli boya yapmak istedim. Çok açık ve net. Saten boya, parlayan boya işte. Gittim aldım, uyguladım duvara. Parlak olmaması yetmiyormuş gibi bir de duvarlar kreme çaldı. Neyse dert etmeyeceğim çok fazla. Her şey mükemmel ve istediğimiz gibi olmayabilir..

Odamın ilk ve son hallerini en son paylaşmayı düşünüyorum. Şuan minik minik paylaşımlarda bulunacağım. Zaten çok az kaldı. :)


Bugün yerlere halıflex döşendi. Son anda gri olmasına karar verdim. Perdeciye gittim perdeler de gri stor perde olacak. Yarın ölçü almaya gelecekler. Cuma günü perdelerim gelebilir. İkea'dan 2 kat ucuza geldi. Hem de İkea'dan istediğim perdenin aynısı gibi.

Bugün saatlerce İkea'daydım. Mobilyaları aldım sonunda. Nakliyeye verdim. Yarın öğlene kadar gelmiş olur diye düşünüyorum. Umarım öyle olur ^^

Beyaz masa, rigga ayaklı askılık, boy aynası, şifonyer veee poang koltuk aldım! En çok koltuğa heyecanlıyım. Saatlerce kitap okuyacağım çünkü <3

Miniş, yumuş, tatlış birkaç dekoratif eşya aldım. Ufak ufak fotoğraflar paylaşacağım. Burası biraz kızsal olacak. Çünkü onu aldım, bunu aldım falan pek açmayabilir beyleri. :)

Kaktüsler, vanilyalı mum ve meşhur fener.
Aloevera babama gelmiş.Güzel bir saksıya ektim. 

Çarşıdan somon rengi nevresim seti aldım ve bayıldım. 

Bunlar da işimi görecek parçalar.

İkinci güzel nevresim setim ^^ Pembiş ya nasıl bir kız çocuğu yatıyor içimde.

Sandalye ve duvar için raf eksiğim kaldı şuan. Onları da sipariş vermem gerek. Biraz kararsızım.


Bu sandalyeyi almayı düşünüyorum ama sizce??

Yarın mobilyalarım da gelsinnnnn. Çok heyecanlıyım. Oda tam oturana kadar biraz zaman geçecek ama bol bol foto paylaşacağım :)

Sevgiler. İçiniz sıcacık olsun.
Edischar.

14 Ekim 2019 Pazartesi

Cozy Room Tour


Hello !

Ya acayip üzülüyorum, bloglarınıza girip güzel yazılarınızı okumak istiyorum ama inanın hiç vaktim yok. Telafi edeceğim. Tek tek ziyarete gelicem söz.

Bildiğiniz gibi babamın evine İstanbul'a taşındım. Ve bu ev şuanki haliyle kesinlikle benim yaşamam için hiç uygun değil. Özellikle odam. Bunun neticesinde babamla konuştuk ve bana baştan bir oda dekore etmeye karar verdik.

Her zaman minnoş, tumblrlık, pinterestlik bir odam olsun istedim. İşte o an geldi. Lakin nasıl geldi??? Kafalar karışık. O kadar çok fikir var ki. Duvar rengi, yer döşemesi, mobilyalar..

Demirbaş olarak sadece yatak kalacak onun haricinde her şeyi yeniden alacağım.

Günlerim İkea'larda fiyat araştırması yapmakla geçiyor. Acaba şu odama sığar mı? Nereye koyabilirim? İki tane şundan alacağıma bir tane bundan alayım gibi sorularla beynim yandı.Bir yandan da montessori çalışıyorum. Çok yoğun bir ders programım var. O araya odamı yenilemeyi sıkıştırdım. Çünkü bu odada depresyona girerim net.
Şampanya rengi duvarlar, beton yer döşemesi.. Aman aman. Felaket. Bir an önce yeni oda dekorasyonuma başlamayalım. Keşke öncesi-sonrası videosu çekebilseydim.

Eğer bu konuda deneyim sahibiyseniz lütfen bana tavsiyelerde bulunur musunuz? Çoğu ürünü İkea'dan almayı düşünüyorum. -Neyse bendeki bu özentilik de. Sanki başka alternatif yok.-

Duvar rengi olarak yüksek ihtimalle çok açık gri ve yerlere de bej rengi halıfex kaplatmayı düşünüyorum. Odanın genel tema renkleri, Gri-beyaz-pembe ve yeşillikler sebebiyle yeşil olabilir. Sizce nasıl???

"Hayalimdeki odalar" başlığı altında birkaç da resim bırakıyorum. Hangisini seçtiğinizi yorum atmayı unutmayın :)


 2

 3

 4

5

6

7

8

9

10


11

12

13

14

15

16

Hepsi benziyor gibi ama aslında farklı da. Dekorasyon, video, site, fikir  her türlü yardım kabul edilir.

Görüşmek üzere.
Edischar.

Kasım Ayı Meydan Okuması - 02.11

Ne güzel ya her yerde bir başlık, "Ağaç Ev Sohbetleri, Kasım Ayı Meydan Okuması, Mimler, Kasım.." Çok beğendim bu etkinliği...