24 Ağustos 2022 Çarşamba

Hamilelik Raporu


 30. haftadayız sayın seyirciler.

Karnımda bir canlı büyüyor. Daha doğrusu büyüyebiliyor. Nasıl bir mucize bu? 

Hiç bilmezdim bedenimin bu kadar kabiliyetli olduğunu. Sanki tüm vucüdum beni sabote etmek için var olmuştu. Bel ağrısı, uykusuzluk, halsizlik çok genç yaşta yakalamıştı. Tembeldim, kiloluydum. Annemden çok kez duyduğuma göre üşengeçtim. 

Ama işte meğersem vücudumda öyle bir potansiyel varmış ki, yeni bir canlı bile dünyaya getirebiliyormuş. Allah öyle bir mucize vermiş ki biz kadınlara, yeni bir insan büyüyor içinde. Dünyaya geliyor. 

Hamile kalmadan önce anlamıyordum, hiç bu kadar idrak etmemiştim bazı şeyleri. Biz gerçekten de hiç yoktan var ediliyormuşuz. Bir kan damlası, susam tanesine dönüşüyor, o susam tanesi çekirdeğe, cevize, elmaya, armuta sonra da kavuna, karpuza dönüşüyor. Büyüyor da büyüyor. 

Biliyor muydunuz, ilk 3 ay içinde bebeğin bütün organları oluşuyor. Geri kalan kısımda büyüme ve ince ayarlar sağlanıyor. Nasıl bir mucize bu.. Nasıl bir yaratıma tanık olmak. 

En son öğrendiğime göre, hamilelikte annenin beynindeki gri hücreler yok oluyor. Buna "pregnancy brain" deniyor. Unutkanlık ve sersemliği beraberinde getiriyor. Beyin hücrelerinin kaybolması insanlarda endişe yaratırken, araştırmalar gösteriyor ki meğersem bu alanlarda yeni bağlar kuruluyormuş. Bebek dünyaya gelince, annesi bebeğinin neye ihtiyacı olduğunu anlayabiliyormuş. Ağlaması, hareketleri, her şeyini sezebilecek kapasite yaratıyor. SubhanAllah!

Hemi de "anne" diye kutsal bir varlığa dönüşüyorsun. Güçleniyorsun, olgunlaşıyorsun, inancın artıyor, imanın artıyor. 

Ruhsallığa yakınlığım , hamileliği iliklerime kadar hissedip, farkında olmama yardım etti. Her şey için çok şükür.. 

Umarım bebeğime iyi bir anne, rehber, hayat dayanağı olabilirim. Anneliğin mükemmel olmak zorunda olmadığını da kendime kabul ettirmeye çalışıyorum. Akışında yaşayıp, anda olayım yeter. 

Dünyaya gelecek tertemiz varlığın bana çok şey öğreteceğinden eminim! Unutmuş olduğum bebekliğimi, çocukluğumu, o saflığı tekrar kızımda görüp deneyimlecek olmak muhteşem bir heyecan yaratıyor içimde. 

Tekrar şükür. Sağlıkla gel kızım. Az kaldı. Seni seven annen,

Edischar.

30 yorum:

  1. Bu blog ilerde kızının keşfedeceği harika bir yer olacak. Gerçekten çok kutsal bir olay. Umarım her anı sizin için mutluluk verici olur. Bu süreçte hissettiklerini burada okumak çok güzel :)

    YanıtlaSil
  2. mucizevi bir olay:) heyecanı ve sevgisi çok özel, sağlıkla büyüsün...

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten anlattığınız gibi mucize bir olay. Şimdiden sizi kutlarım. Kızınız analı babalı büyüsün. Doğuma ne kadar kaldı bilemiyorum diye kendimi sorgulamıştım. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel. Allah tamamına erdirsin. Sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah Edis :))

    YanıtlaSil
  5. Ya eksik yazmışım. Kendi kızım doğduğunda ben şimdi anne mi oldum diye sorgulamıştım. Sağlıklı doğum dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Aaaa eşimde hamile dur ben ona da söyleyim sizin bloğa baksın :) Bide ilk hamileliği baya heyecanlı geçiyor :)))

    YanıtlaSil
  7. Sağlıklı huzurlu ve mutlu bir şekilde dünyaya gelir inşallah :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel duygular... Umarım her şey yolunda gider. Heyecanınızı anlıyorum. Zira kızım da sizin yolunuzda. Bir prinç tanesiyle başladık, sonra bezelye oldu. Şimdilerde ise bir limon. Kız bekliyorduk babasıyla ama doktor % 80 erkek demiş. Biz hala % 20'nin büyük bir olasılık olduğuyla avutuyoruz kendimizi:)

    YanıtlaSil
  9. hadi maşallah maşallah :) iyi anne olcan tabii endişe etme :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar.
    Tüm azaları yerinde, sağlıklı ve hayırlı bir bebek dünyaya getirmeniz dileğimle birlikte her ikinizde Allah'a emanet olun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  11. Bu satırları yazan anne tabii ki iyi bir rehber olacak:) Ne tatlı günler bunlar. Ve kucağınıza aldığınızda daha tatlıları da gelmiş olacak:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Sağlıkla kucağınıza almanızı dilerim:)

    YanıtlaSil
  13. Sağlıkla kucağına alırsın inşallah :) Bir annenin adım adım duygularına tanık olmak çok güzel olacak bizler için de.

    YanıtlaSil
  14. Öncelikle nazar değmesin, sonrasında da sağlık ve sıhhatle kucağınıza alın inşallah:) Keşke biz babalarda, çocuğumuzu kucağımıza almadan bu hisleri yaşayabilsek:) Ama öyleymiş gibi yapmakta da üzerimize de yok sanırım:)

    YanıtlaSil
  15. O kadar huzurlu yazmışsınız ki... Allah analı babalı büyütsün, sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin. Gri hücre meselesini de yazınızdan öğrenmiş oldum. Çokça tebrikler. :)

    YanıtlaSil
  16. Sağlıkla mutlulukla kucağınıza alınız.

    YanıtlaSil
  17. Sağlıkla sıhhatle gelsin güzel kız inşallah. Beni o günlere döndürdünüz yeniden, gerçi benimki günde on kere kusmalı, haftada bir kere hastanelik olmalı bir hamilelikti ama olsun, bir de ben o sonlardaki herşeyi unutan sersem halimden çok memnundum ya, sanki dünya çok tozpembeymiş hiçbir derdim yokmuş gibi gelirdi...

    YanıtlaSil
  18. Hamilelik çok acayip bir süreç. İçinde bir canlı var oluyor milim milim, adım adım :) Her an bir mucizeye tanıklık edip bir mucizeye vesile oluyor insan. Sağlıkla kavuşun bebeğinize :)

    YanıtlaSil
  19. güzel mesajlarınız için hepinize teşekkürler <3

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar tatlı bir post olmuş böyle :)) İkinize de maşallah, birbirinize kavuşmanıza az kalmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveett çok az kaldıı , bebecik geliyooorrr (:

      Sil
  21. Sevgi ve özlem dolu , heyecanlı ama öte yandan sabırlı, kararlı genç bir anne adayının (yazısını demiyorum) yavrusuna mektubunu okudum bugün. Öyle içten, güzel yazılmış ki hiç bitmesin istedim. İçinizdeki o güzel enerjiyle ideal bir anne olacağınıza eminim. Mükemmellik zamanla oluşan bir değer. Kendinizi aştığınız her an , daha iyiye, güzele ulaşma çabanızda yeni bir adım olacaktır.
    Size geç ulaşabildim. Önce Ağaç Ev Sohbetinize bir yorumla katılmayı istemiştim, gecikince yazamadım. Ama genç bir arkadaşımızın Montessori Eğitim Sistemi üzerine fikir üretmesi beni nasıl mutlu etti bilseniz.
    Hep aynı berraklık ve içtenlikle hayata sarılmaya çalıştıkça gönlünüzden geçenleri gerçekleştirmeniz hiç de zor olmayacaktır.
    Yürekten sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler , güne pozitif başladım sayenizde ^^

      Sil
  22. Harika gözlemler, iyi bir iç dökme olmuş. Sağlıkla gelsin bebeğiniz:)

    YanıtlaSil
  23. Tebrik ederim. Sağlıkla kızını kucağına. Çok az kalmış. Derler ya hani yüzüp yüzüp kuyruğuna gelmişsin artık. İnsan adımlarını vep o içindeki varlığın iyiliği için atmaya başlıyor hamilelikte. Yediğin, içtiğin, hareketlerin, eşle kavgalar, ne yapabilirimler....keyifli, merakla dolu bir dönem

    YanıtlaSil
  24. Muhteşem! Çok tebrik ederim. Bol ömürlü ve sağlıklı olsun. Yakından takipteyim. 😇💜🧡

    YanıtlaSil
  25. Sanki buraya daha önceden yorum yapmıştım gibi hissediyorum belki spama düşmüştür. Mis kokulu evladınızı sağlıkla kucağınıza alın. Harika günlerin sizi beklediğini hissediyorum.Güzel telaşlarınız başlıyor. Allah isteyen herkese nasip etsin :))

    YanıtlaSil
  26. Tebrik ederim,muhteşem bir duygu anne olmak..Sağlıklı, şanslı bir kız olsun🍀💗

    YanıtlaSil