1 Ağustos 2022 Pazartesi

Dogum günüm ve notlar

 

Merhaba dostlarim.

Bugün benim dogum günüm. Sabah suan 08.36. Her günkü düzene binayen erkenden kalkivermisim.

Tabiki mutluyum bugün dogum günüm oldugu icin ama ben zaten her gün mutlu olmak icin bir sebep buluyorum ki. Düsünüyorum, ne zaman basladi bu dogum günü kutlamalari.. Isin asli nedir yani? Neden bugün cok özel olmali, herkes aramali, parti yapilmali. Elestirel kisiligim bu sorunun cevabini ariyor. Cünkü bir seyleri körü körüne yapmayi sevmem. 

Mesela, dünyaya yeni bebek getiren veya getirecek anneler neden sürekli gösteri pesinde. Fotografci tutup, büyük karnini gösterip tüm facebook ve instagram halkiyla paylasmanin neresi mantikli.. Ya da dogmamis bebegin ultrasound resminin sosyal medyada ne isi var? Su ultrasound görüntüleri benim icin o kadar mahrem ki.. Sadece esim ve ben gördük. Hatta hep dua ettim islem sirasinda, bebege bir zarar gelmemesi icin. Insanlar, bu mutlu ve mukemmel hayatlarini gösterme isini abartti. 

Bir de su mesele var, anneler bütün o partileri yapiyor ama gel gelelim cocuga gerekli sevgi ve özeni göstermiyor. Hep disariya, hep disariya.. 

Katilmiyorum. dostlarim. Bu düzene katilmiyorum. Daha cok aklimizi kullanmak zorundayiz. Sorgulamali ve ona göre eger bizim yasam tarzimiza, fikirlerimize uyuyorsa alip kullanmaliyiz. O yüzden yillardir sosyal medya kullanmiyorum. Sadece sahte hesaplardan, sevdigim sayfalari takip ediyorum ama ne bir mutlu animi, yedigim yemegi, gezdigim yerlerin fotografini paylasmiyorum. Ve cok ama cok isime yaradi. Kendi hayatimi kendim icin yasiyorum.. Topluluk düsünceleriyle yönetilmeden.

Dogum günü sacma gelmeye baslarsa tümden bu dogum günü olayini da ortadan kaldirma niyetindeyim. Insanlar da strese giriyor, yok hediye alalim, yok arayalim.. Sahsen ben birinin dogum günü yaklasinca sürekli yapacagim seyleri düsünüyorum ve bir de karsi tarafin begenmesi kaygisi var.. Her neyse öyleli. Öpüldünüz.

Sevgiler

Edischar 

27 yorum:

  1. İçinizden nasıl geliyorsa mutlu sağlık dolu nice yıllar doğum gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çocuklarımın doğumgünü partilerinde büyükleri çağırmıyordum. Çağırmam gereken zamanlarda da peşin peşin söylüyordum, ben çocuklarla birlikte olacağım, siz başınızın çaresine bakın. Yiyecek ikramından sonra, hadi hadi sofrayı kaldırıyorum , aktivite zamanı diyerek sohbetlerini böldüğüm de çok olmuştur. Bir keresinde bir çocuk bana " Handan Teyze, sizin doğumgünleri çok güzel oluyor çünkü siz de bizimle oynuyorsunuz" demişti. Blogda doğum günü partisi fikirleri etiketinde anlatmıştım uzun uzun. Hayat kısa kutlanacak her şeyi yürekten kutlamayı seviyorum ben. Ama parti yapacağım diye asık suratlı, aksi, yorgun olacaksam kutlamayayım daha iyi, işin özü kaçıyor o zaman. Ay çenem düştü bugün. Nice harika yılların olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocuklar icin yapilan partide cocuklara eglenme firsati vermek, ne kadar düsünceli bir davranis <3

      Sil
  3. Doğum gününüz kutlu olsun nice yıllara İnşallah. :))
    Son yıllarda anne adayları ve yeni anneler çok abarttı her şeyi. Karınlarını göstererek poz verince ne oluyor ben de anlamıyorum. Sonra çocuk olunca hediye paketi gibi giydirip her anını sosyal medyaya atmak ne? Vakti varsa insan hayırlı evlat yetiştirmek için uğraşmalı. Geçen bir akrabanın resmini gördüm, wvi öyle süslemişler ki birinin nişanı falan var sandım, meğer bebeğinin bir yaşına girme kutlamasıymış. Gösterişi ne kadar sever olduk.
    Doğum günlerini bile en yakınımla kutlarım sadece, o da bir pastayla olur. Ayrıca whatsapptan eşe ya da çocuğuna hitaben yazılan doğum günü mesajları komik geliyor. Seviyorsan sevdiğine söyle doğrudan, herkese bunu kanıtlama çabası niye, herkesin bir özeli var.

    YanıtlaSil
  4. Doğum gününüz kutlu olsun, bebeğiniz sağlıkla gelsin...

    YanıtlaSil
  5. Doğum gününüz kutlu olsun, nice yıllara :) Bu gösteriler adı üstünde gösteri:) benim çocukluğumda da, gençliğimde de yoktu böyle şovlar. Şimdi her şey şov oldu. Tabii o yıllarda bilgisayar, internet, cep telefonu vs. yoktu ki...daha icat edilmemişti...o yıllar daha mı güzeldi ne? :( Özlüyorum.....önemli olan dediğiniz gibi çocuğa iyi ebeveynlik yapmak

    YanıtlaSil
  6. Aaaa ne güzel tesadüf! 1 Ağustos benim de doğum günüm 🤗 Doğum günün kutlu olsun, sevdiklerinle nice güzel senelerin olsun. O partilerin bazıları bana da abartı geliyor ama hayat kısa, herkes kendi mutlu olduğu şeyi yapsın, istediği gibi yaşasın, mutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkurler, ne guzel tesaduf, 1 agustosta dogmak ve aslan burcu olmak ayricaliktir ehueheu

      Sil
  7. Nice mutlu kutlu yaşlarınız olsun. :)
    Bizim doğum günü grubumuz var kuzenlerle aramızda kimin doğum günüyse hesabına para atıyoruz ve o istediğini istediği gibi alıyor. Misalen ben doğum günümde gelen paralarla hep kendime kitap almışımdır, tonlarca kitap acayip mutluluk. :)
    Kimseye de doğum günü kutlamıyoruz. Akşamına bir pasta alır, yanına çay demler ailecek afiyetle yeriz. Oğluma da yapmıyorum bence gerek yok.

    YanıtlaSil
  8. doğum günü partilerini çok severiiim yaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
  10. Nice mutlu yıllarınız olsun. Sosyal Medya yüzünden her şey gösterişe döndü maalesef..

    YanıtlaSil
  11. Benim yorumlar uçmuş mu buradan :/

    YanıtlaSil
  12. ilkaycimm, yorumu ben de göremiyorum

    YanıtlaSil
  13. Abartılı kutlamalar bana da uymuyor ama kalpten bir öpücük, güzel sözler hak ediyor her doğan insan. Düşünsene yüzlerce seçenek içinden vücut bulmuş bir ruh. :D
    Nice yaşlara ve bu girdiğin yeni yaşta artık anne olacaksın. Yepyeni bir duygu ve mutlulukla etrafını sarsın tüm güzellikler canım. Nice güzel yaşlara ...<3 :))

    YanıtlaSil
  14. evet ilgilenmemek lazim galiba, kim ne yaparsa yapsin ..

    YanıtlaSil