16 Ağustos 2019 Cuma

Edischar - Yazıyor...


İşe gitmiyorum nasılsa evdeyim , insanlarla pek diyalogta değilim diye üstü başı iyice saldım. Böyle bir salma yok ya. Sokakta görsen selam vermezsin. Belirlediğim bir iki kıyafet var yıka yıka giy.

Doğru dürüst yaz modası oluşturamadım kendime. Kışın para boldu uğra avm ye, dene al. Hatta denemeden al. Para çok. 

Kışlık bir ton kıyafetim oldu ama yazlık hiçbir şey alamadım.
Yani caddede kızları görüyorum. Podyum mübarek. Ya ben sizinle nasıl yarışayım? Hepiniz güzellikte depar attınız. 

Üniversitedeyken bölümün en güzel kızıydım. Öyle derlerdi. Bir hava bir hava sorma gitsin. Bir de kimseye yüz vermezdim. Hayır zaten var 10 tane kız. Ama işte havan ayrı oluyor o zaman.
Üniversite bittiiii bana bir şeyler oldu. Kilo falan aldım. Formumu kaybettim. Kimseyi hayatımda istemiyordum. (Hiçbir erkeği yani.) 

Ee madem kimse beğenmesin, sevmesin istiyorum kendime de bakmamaya başladım. Sanki ayıpmış gibiydi. Güzelliğimi ön plana çıkararak ne yapmaya çalışıyordum. Çünkü ben sadece güzel bir kız olamazdım. Başka şeyler vardı. İç huzurum, arkadaşlığım, içtenliğim, sıcakkanlılığım.. Başarım, mühendis hamlelerim.. 

Şimdi madem motivasyon çalışması yapıyorum, bu konularda da kendime bir iki iğne batırayım. Yeminlen zorlasan talip çıkmaz. Evli sanarlar yani. Öyle bir hanım ablalık.


Geçen gün "Neden hala çocuk gibiyim ya.." diyordum. Bir ablam "Yok ya dışarıdan gayet olgun duruyorsun." dedi. Meğer kendi arkadaş çevremde yaptığım serserilik sadece kendi içimizde kalıyormuş. Dışarıdan gayet olgun görünüyormuşum.

Alla alla. Neyse manava gittim o günün ertesi. Yanımda bir kız ve ben manavcıdan bir şeyler istiyoruz. Manavcı yanımdaki kıza yiyecek gibi bakıyor. Ağzına düşecek neredeyse. Bana da göz ucuyla baktı "Buyur abla." dedi. 
Aman. Gitmişsin saçlarını jilet gibi kestirmişsin, dapdar tişört ve pantolon giymişsin, üstelik boynuna zincir takmışsın. Sen "abla" de canımı ye. Az öte dur.

Geçenlerde 16 yaşındaki fotoğrafım elime geçti. Düğünde çekilmişiz. -Ah şu akrabalar senelerce saklıyorlar fotoğrafları.- Fotoğrafa baktım. Ergenliğin ve giydiğim abiyenin yanısıra gayet formda, çıtı pıtı, albenili bir genç kızmışım. Bir an sarsıldım.

Şimdi sağlıklı beslenmeye başladım tekrar ama böyle olmayacak. Kesinlikle dış görünüşüme el atmam gerek. Gelecek günlerde bu konuya yoğunlaşabilirim. 

Baya baya baştan ayağa kendimi yeniliyorum.

Bak bak, ingilizce konuşuyor, montessori biliyor, blog yazıyor, kitap okuyor, az da olsa ağlıyor ama çok gülüyor, arkasından erkekler ıslık çalıyor. Hey yavrum hey! Sonra kimseyi beğenme, evde kal. :)

Ya bu Edischar var ya bu Edischar.. 

Neyse şimdi elimiz ayağımız yine de düzgün. Hayır hayatımda "Güzelsin, prensessin, gözlerinde kayboluyorum.." diyen olmadığı için böyle hissediyorum, doğal. 

Bu kadar dır dır yeter.

Ponçik Edischar'dan Sevgiler.

(Ponçikliğin yanısıra biraz poğaça da)

19 yorum:

  1. Öncelikle şunu söylemeden edemeyeceğim, bir erkek gerçekten akıllı ise tipten ziyade akla bakıyor (hayır bu çirkin olduğum için kendimi tatmin etme sözüm değil, gerçekten böyle). Kendi tecrübelerim, çevrem bana bunu çok net gösterdi. Tipe hiç bakmıyorlar demiyorum ama. Tip olarak gider olsun, eli yüzü düzgün olsun yeter diyorlar, iç çok önemli diyorlar.
    Tabii yinede bakım falan önemli, yapmak gerek. Kendini iyi hissetmiyorsan yap bakımını, git alışveriş yap şımart kendini. Bana da oluyor bazen.
    Sağlıklı beslenmek her konuda çok önemli. Bu konuda çok doğru karar almışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep bir kıyas hep bir kıyas. Yüz güzelliğine 40 gün, huy güzelliğine 40 yıl doyulmaz demişler. (burada anlatım bozukluğu var ama bozmak istemiyorum)
      Bu arada galiba ben hep akılsız erkeklerle karşılaştım :)

      Sil
  2. Giderek İnşaat Mühendisliğinden yazarlığa evriliyorsunuz azizim. İş arayışınızı bu yönde genişletseniz iyi olur zira yakında keşfedilirsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen ne kadar gerekli bir arkadaşsın. Herkese lazımsın Taha , cesaret vermek senin işin.
      Sen de müthiş iyi bir blogger olacaksın , onedio falan halt yemiş :)

      Sil
    2. Buraya yazdığım her yoruma, anında blogumda karşılık gelmesi :D bu şekil birbirimizi övme işini sevdim but you are the best okey 👍 :)

      Sil
    3. Aman efenim teveccühünüz , cevabı blogunda verdim :d

      Sil
  3. sonundaki ponçikliğin poğaça oluşunda bir kıkırdamış olabilirim affet. 2 aydır mezunum ben de aynı durumdayım. Tek fark kilo almıyorum. Yani hantallıkta aynı ama oranda biraz farklı olabiliriz. Hayır ben almak da isterdim açıkcası böylede ne bilim...

    Sözün özü bence çok güzel bir gaza geliş yazısı olmuş. Buradan devam et!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben bi de yiyorum, yemek yemeyi çok seviyorum :)

      Sil
  4. ha haa Allah seni napmasıııın ha haaa :)

    YanıtlaSil
  5. Dışardan beni de olgun görüyorlar. Ama ben hala çocuk ruhluyum.

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlısınız ya :) Yani bence insan kendi kendisine her zaman çok daha fazla eleştirmen bir tavırla yaklaşıyor. Kuruntu mudur nedir artık. Ben öyleyim en azından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani çok da takılmaya gerek yok ama eleştirerek daha iyiyi bulmak diyelim :)

      Sil
  7. Güzellik göreceli bir kavram.Herkesin güzel kabul ettiğini kimileri de çirkin kabul edebilir.Tamamen kişinin zevkine bağlı.Kilo sorunu bende de alttan alttan kendini hissetmeye başladı.Ders çalışırken bir şeyler yemeden duramıyorum ki..En çok bu yüzden alıyorum kiloları...Böyle giderse kilo vermek için ders çalışmayı bırakmam gerekecek :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sınav senesi alınan kiloları bu yazıya dahil etmedim , o apayrı bir konu

      Sil
  8. Ponçik Edischar, güzellik gelip geçicidir derler. Kilo insanda değişiklikler yaratır ama şu anki halinle bile güzel olduğuna eminim her ne kadar görmemiş dahi olsam. Kilo verilir bakım yapılır. Şu sıralar ben de kendim hakkında sürekli çirkin olduğum vs. gibi düşünceler içindeyim. Ama ben hep böyle olduğumu düşündüm geriye dönüp bakınca yahu güzel olduğum bir an hatırlayamıyorum. Amaaaan ben de kalbimi güzelleştirmeye çalışıyorum ne yapalım kalbimiz güzel olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de bugün güzel olduğumu hissettim ne yalan söyleyeyim bir özguvenim toparlandi hemen bakım yapinca.
      Kalbimizin güzelliği yüzümüze yansısın Gonca :)

      Sil
  9. Giderek daha güzel paylaşımlar yapıyorsunuz, yeni yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz. Eğitim Haber ve Hidroponik

    YanıtlaSil