17 Ağustos 2019 Cumartesi

Bazen Planladığın Gibi Gitmez


Hayat bu. Her şey tıkırında olamayabilir. Çoğu zaman tıkırında değildir zaten. Sen yeni gelen durumu kabullenirsin, hepsi bu.
Aslında dünden hayal ettiğim, sabah erkenden işlerimi halledip kütüphaneye kaçmaktı. İngilizce çalışıp, blog ile ilgilenecektim. Saat 14:12 ve duştan çıkarken resmen gökyüzü savaşları çıkmıştı.

Bir fırtına bir yağmur sorma gitsin. Diyordum önce kuaföre, sonra kütüphane tamam bugün hallolur. İşte öyle yağmur yağınca evde kalmayı tercih ettim.

Hayır çıkmasına yine çıkarım ama bilgisayar, bilgisayar değil uzay mekiği. Taşırken kollarımı , omzumu yolda bırakıyorum. (Ya da ben uzay mekiğiyim, parçalarımı bırakarak ilerliyorum.) E bir de yağmurlu olunca hiç o yol yürünmez.
Eğer hava biraz düzelirse kaş bıyık operasyonu için kuaföre gidebilirim.

Bugün diyetimin resmi başlangıç günüdür. Zaten sağlıklı beslenme kararı almıştım. Arada bir cips, hamurişi yiyordum ama tümden kesiyorum. "Ya hep, ya hiç "ci yapım gereği ağzıma bir lokma bile yasaklı yiyecek koyamam. Çünkü bir kere yasağı delersem anında eski moduma geri dönerim.

Sabah köy domatesli, sumaklı semizotu salatası yanına da dereotlu omlet. Yeşilliklere boğuyorum kendimi. Şu el robotlarından olsa yeşil smoothie ler yapardım. Dur-du-ru-la-maz-dım.

Anneciğim senelerdir neden bamya sokmamış eve anladım. O bamyayı temizle temizle bitmiyor. Gına geldi. Bir de minare şeklinde soyuyormuşsun şapkasını. İyi oyaladı. Geç kalma sebeplerimin başında bu gelir. Lakin yemeğim enfes olmuş. Zaten güzel yemek yaparım. Yemesini de severim.
Bamya pişirirken, "Allah'ım ben büyüdüm de bamya pişiriyorum!" deyip duygulandım. Ev arkadaşım da kıs kıs güldü.

Canım ev arkadaşım. En doğal hallerimi görüyor. Bitmeyen esprilerimi, hatta saçma sapan esprilerimi dinleyip bana katlanıyor. Bir de tam tersimdir kendisi. Soğuk mizaçlı ve zayıf kupkuru bir şeydir. Lakin bir araya geldik geleli o da bir espriler patlatıyor evde şen şakrak oldu.  Ne de güzel oldu.




Havadan bahsediyordum. Heh resmen sonbahar gibi.. Yağmur yağıyor, hava da hafif serin, çektik pijamaları koltuktan dışarıyı izliyoruz. İşte o kitap, renkli noel patiği, kahve fotoğrafı çekmelik hava.
Sonbahar özlenmiş. Ne güzel gelir şimdi o. Her yer pastel tonlar ve yere usulca düşen geniş yapraklar. Belki Sweet November  :)



İyiden iyiye kıyafet konusunu dert etmeye başladım. Ama güzel şeyler olacak biliyorum. Aslan burcu olmam gereği güzel giyinmeliyim. Arkadaşlarım kilomu göz önünde bulundurup, robadan elbise giy bak ne güzel olur sana diyorlar. Ben? Elbise ? İkisi yanyana bile eğreti duruyor. Aslında şöyle pamuklu, etnik kumaşlı bir şeyler yakışa da bilir. Denemek lazım.

Robadan elbise de, baştan aşağı salaş elbise türü işte. Hiç google görsellerde falan aramayın sadece tesettüre yönelik elbiseler çıkıyor. Söylemek istediğim onlar değil.

Elime kitabımı alıp yağmurun şıpırtısını dinlemeye gidiyorum.

Sevgiler.
Edischar.

13 yorum:

  1. Yahu bu yorum biraz uzun olacak gibi ama neyse.Yağmurlu havalar benim olduğum yere biraz geç geldi şu dakika bu yorumu yaparken dışarıda yer yarıldı yarılacak büyük bir gök gürültüsü.. Fena yağacak. Ama sonbaharı özlediğimi fark ettim gerçekten bu sıcak havalara hiç dayanamıyorum elim ayağım hep şişti bu yaz... Benlik bir mevsim değil kesinlikle yaz. Bloguma ara verince kendimi dinlemelik bir hava oldu birden oturup kendimi dinliyorum birkaç gündür kafam rahat. Ayrıca diyetinde çokça başarılar. Umarım istediğin sonucu elde edersin. Yazının sonunda belirttiğin kitap okuma işini sanırım blogları dolaştıktan sonra yapacağım ben :) Musmustlu günler :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görmek beni çok mutlu etti, tamamen elini ayağını çektin sanıyordum :) keyifli okumalar:)

      Sil
    2. Yok yaa sizinkilerden çekmedim sadece kendiminkinden çektim. Sadece orada bunalım takılıyorum sizinkileri okumak bana iyi geliyor kolay kolay kopamam buralardan :)

      Sil
    3. Burayı da zaten memnun olmadığım özelliklerimi değiştirmek için kurdum, umarım sana da faydası dokunur :)

      Sil
  2. Sen yine iyisin, bugün aynı yağmur bana da denk geldi hem de dışardayken. Yağmurla beraber gelen ruh hali değişikliği de tüm insanlığa otomatik yüklenmiş sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç gündür hava kapalı ama yagmur yagmadi, öyle bunaldik ki bu yağış guzel oldu :)

      Sil
  3. Hayat sen plan yaparken başına gelenlerdir diye bir söz duymuştum, yazınız bana onu hatırlattı :))
    Deep sayesinde keşfettim blogunuzu, bize de bekleriz :)

    YanıtlaSil
  4. Hayat bu. Her şey tıkırında olamayabilir. Çoğu zaman tıkırında değildir zaten. Sen yeni gelen durumu kabullenirsin, hepsi bu.
    Çok doğru bir cümle.. Yağmurlu havaların verdiği kasveti seviyorum ben de, ilham doğuyor hep. Sağlıklı beslenme fikrinin bana da uğraması gerek, bir an önce!! Boşver ona buna uygun elbiseyi, hangisini seversen onu giy, gerçekten söylüyorum, öyle beden olumlaması yapıp moral yapmaca değil. Ünlüler ne giyse moda oluyor da biz giyince mi yakışmadı oluyor? Yok öyleee. 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sağlıklı yiyince gün içindeki enerjin bile degisiyor :) çoktan kilo verme adımlarına başladım. Belki yakında fitness bile olabilir

      Sil
    2. Ne güzel işte, fitness biraz vermişken çok iyi adım. Güzel destekler

      Sil
  5. allam yaa yine çok güldüm. dereotlu omleet ne güzeel. ev arkadaşın şanslı beeee :) ha haa bak bursada fırtına deyince tv aklıma hemen geldin dün, ayy arkadaşı ile gezemiycek dedimdiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eneem Bursa ile özdeşleşiyor muyum ne ? :)

      Sil