23 Ağustos 2022 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ # 157

 

Merhaba dostlarim!

Bu hafta yine agac evde toplandik. Disarida ates bocegi ve circir böceklerinin sesleri bize eslik ediyor. Fikirlerimizi paylasiyor, cay ve kahvelerimizden birer yudum aliyor, beraber olmanin keyfini cikariyoruz. Yumusak kirlentlere sirtimizi dayamisiz. Haftanin konusu ise Taha'dan geliyor. 

"Sizce tarihteki en önemli buluş nedir? Keşke ilk benim aklıma gelseydi dediğiniz fikirler hangisidir? Son olarak imkân ve yeteneğiniz olsaydı şu an neyi icat etmek isterdiniz?"

Bence;

1- Tarihteki en önemli bulus, universiteler ve medreseler. Bu sayede insanoglu birikimini aktariyor ve daha ileriye gidebiliyor.

2- Keske Montessori gibi bir egitim sistemi bulup ismimi verebilseydim :)) ki neden olmasin, hala olabilir.

3- Sanirim ikinci soruda , ucuncu soruyu da cevaplamisim. Cocuklari merkeze alan, piril piril beyinleri koyurup muhafaza eden ve onlari kendi potansiyellerine ulasmalarini saglayacak bir egitim sisteminin kurucusu olmak , egitim materyalleri kesfetmek istedigim icatlar olabilir. Bu bir icat dimi? Ozgurlukler ulkesi blogger da ben buna icat demek istiyorum.

Haftanin konusu icin tesekkurler, yazar arkadaslara basarilar :)

Edischar

6 yorum:

  1. Anne adayı Edischar, çocuk eğitimi gibi önemli bir konuya değiniyor :) Senden gerçekten çok harika fikirler çıkabilir, yazmaya devam et :)) İlk paragraftaki betimlemeye de bayıldım:)

    YanıtlaSil
  2. Ilk yorumlarin Taha'dan gelmesi sevindirdi. Agac ev bizim icin bir yuva , rahat edecegimiz bir alan olarak tasarlanmisti nitekim ^^

    YanıtlaSil
  3. Bu sistemle yetişen beyinlerden de kim bilir ne harika buluşlar çıkar. :)

    YanıtlaSil
  4. Bence en büyük buluş "yazı", zaman denen olguya kafa tutabilen, uçup gidenlere inat yarına kalabilen, olağanüstü, "insan işi değil" dedirten bir deha... bir de matematik var, bu kadar soyut bir oluşumun bu kadar çok somut sonuç alabilmesi ve insanların tüm kurallar üzerinde mutabık kalabilmeleri inanılmaz geliyor bana...

    "Ben bunu düşünmüştüm, bak adamlar yapmış" dediğim daha sık oluyor, aklına ilk gelen kişi değil de icraat insanı olabilmeyi isterdim.

    Işınlanmayı icat etmek isterdim :) yok bu doğru olmadı "ışınlanmanın icat edilmesini" isterdim aslında...

    Esasen; kendime çizeceğim yolun haritasını keşfetmek isterdim, yolumdaki en değerli hazinelerin keşfi de güzel olurdu... insanların yaralarını sarabileceğim en uygun yöntemleri keşfetmek isterdim... ah bir tane daha; oğlum dün "anne cennette hangi dil konuşulur" dedi, evrensel bir dil varsa her oluşumun birbirini anlayabilmesini sağlayan, "nasıl"ını keşfetmek isterdim.

    Eğitime önem veren, bunu kendine kaygı eden eğitimciler baş tacı, varlığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. :) Sen icat demek istiyorsan icattır. Montessori'yi bend çok kıskanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Özgürlükler ülkesi Blogger :) Binlerce alkış bu sözüne.

    YanıtlaSil