4 Eylül 2019 Çarşamba

Aşk-ı İnternet


FAUN - Federkleid 

Merhaba,
Misafirliğe davetliyim bugün. Ama gitmeyeceğim. İnternetime henüz kavuşmuşken evden dışarı adım atamam söyleyeyim.
Oh be evde internet olması rahatlığı varmış.Resmen ortaçağdan geliyorum. 2 sene internetsiz evde yaşadım. İnternetim gelir gelmez de izlemek istediğim filmleri, dizileri hemen izlemeye koyuldum.
Dün "Five Feet Apart" filmini izledim. Daha önce bu konuda bir film izlememiştim. Güzel oldu. Beğendim. Çok aşırı beğenmedim ama ortalarda işte, izlettiriyor. "Bu nasıl film adı" diye söylenirken filmin ilk 10 dk sında falan anladım olayı. 


"Stranger Things" 3.sezon 3. bölüme geçtim. Bu sezon da biterse naparım diye yavaş yavaş izlemeye çalışıyorum. 2. sezondan direk 3.sezona geçince çocukların büyümesini görmek beni feci duygulandırdı. Bir boy atmış hergeleler. Hele El tam bir genç kız olmuş. Ben şok. Bir sonraki sezon 2 sene sonra çekilecekmiş diye bir duyum aldım amaaaannn leleleleleel nasıl bekleriz 2 sene???


Yıllarca "Leyla ile Mecnun" izlememek için direnmiştim. Lakin bir iki ay önce falan ev arkadaşımla bölümleri indirip yavaş yavaş izlemeye başlamıştık. Ben gidiyorum kütüphaneden bilgisayara indiriyorum bölümleri, getiriyorum evde izliyoruz. Olaya bak. Çileye bak. Youtube dan inen dizilerde o vardı, onu seçmiştik. Gerçi sonra baya beğendim. Güldürücü. Belki ona devam ederim hafiften.

AMA bir şey fark ettim ki, dizi izlerken kitap okumayı özlüyorum. Beynim böyle bağırıyor "Açım been kitabımı getiiirr.". Şuan okuduğum kitap da iyice sıktı. Muhyiddin Şekur-Yazdan Kalan Son Gül. İlk başlarda çok iyiydi ama bu törenler, ayinler beni çok yordu. Şu bölümü atlıyım, bu bölümü atlıyım diye diye geçiyor..

Bu kitabın arasında başka bir kitap bitirdim. Debbie Macomber-Yıldızlı Gece. Valla seviyorum bu ablayı. Sıcacık yazıyor. On İki Gün kitabını da sevmiştim.

Bu arada sağ tarafta Edischar JukeBox u sürekli güncel tutmaya çalışıyorum. Paylaştığım müzikleri kolayca dinleyebilirsiniz. 

Motivasyon anlamında da kendimce bir şeyler yapıyorum. 
-İki gün önce tüm dolabımdaki kıyafetleri yıkadım ütüledim, düzenledim bir güzel.
-Voscreen programından İngilizce çalışıyorum.
-İngilizce altyazılı TedTalks izliyorum.
-Kitap okuyup, film izlemek de benim için kendini geliştirmeye dahil. 

Zaten hedeflerim bunlardı, güzel ilerliyor. Dünyayı kurtarma hedefim olmadığı için yeterli şuan :D

Belki bir kitap okuma challenge yaparım ilerleyen günlerde. Hatta klasiklere geçsem süper olacak. Klasik akıcı kitap önerisine ihtiyacım var. Çünkü eğer bir kere okuyamazsam hepsini bir kenara atarım. Biliyorum kendimi.

"Klasik Kitap" önerisi bırakır mısınız aşağıya bir yerlere? :)

Gününüz güzel geçsin.
Edischar

34 yorum:

  1. Ne güzel yazıyosun be, büyük bir heyecanla, tebesüm ede ede iniyorum aşağıya :) Aylarca cefa çektin şimdi İnternetin hakkını ver :D ingilizce de gelişcek böyle böyle, very good ;) Klasik değil ama akşam blogumda bir kitap önerisi yapıcam buralarda ol :) Çok güzel ilerliyosun Edichar, devam devam. ışılda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efenim teveccühünüz :D yorumun 11:11 de gelmesi tesadüf mü? Akşama senin blogtayım, kitabı merakla bekliyorum.

      Sil
    2. 11:11 büyük tesadüf olmuş, tam benim doğum günüm :)

      Sil
    3. 11 Kasım diyorsun??? Artık unutmama imkan yok.

      Sil
  2. Ne kadar enerji dolu bir blog bu, her köşesini keyifle gezdim :)
    İsmine çok rastlayıp "acaba kimdir bu Edischar" diye merak etmeme rağmen ancak bugün gelebildim yanına.
    Blog mahallemize hoş geldiiiiiin, böyle enerji dolu yeni blogları görünce çok mutlu oluyorum :)
    Umarım çoook seneler aynı enerji ile buralarda olursun :)
    Klasik Kitap önerisi konusunda da uzun uzun zevkle konuşabilirim seninle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk, ne iyi ettiniz de geldiniz :) güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim, müthiş bir sevinç kattınız günüme. Şimdilik bir tanecik klasik edebiyat önerisi alsam yeterli olur :)

      Sil
  3. 2 sene internetsiz nasıl yaşadın ya... Ben yıllardır internetsiz en fazla iki gün durmuşumdur, 2 sene nasıl dayanırdım bilemiyorum:D Hayırlı olsun hadii...
    Stranger Things'in diğer sezonunun 2 sene sonra geleceğini ben söylemiştim ama ben de öyle duyum aldım, doğru mudur bilmem onu da not edeyimm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen mi söylemiştin emin olamadım ben de bir an, ama umarım öyle değildir zeyneeep biteriz :D

      Sil
  4. Ayy ben de Five Feet Apart'ı çok duydum sanırım izlemeyen sadece ben kaldım :D
    Stranger Things'i çıktığı gün bitirmiştim, çok güzeldi :') 2 yıla çıkacağını bilmiyordum :( her neyse ha bi' de Will'in bir daha ön planda olmasını isterdim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Will i ön planda görmek garip geldi açıkçası , Dustin i de seviyorum ben :D

      Sil
  5. Keyifle okudum yazını sen yine de internete çok kaptırma kendini hayattan kopma sakın :))

    YanıtlaSil
  6. klasik kitap deyince aklımna jane austen'ın aşk ve gurur'u geliyor orada da bir mrs. darcy var ki dillere destan heredot kadar olamasa da :P filmide var bu arada bence sevebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet filmini izlemiştim ama eminim kitabı daha güzeldir :) teşekkür ederim öneri için <3

      Sil
  7. Stranger Things... 😍😍😍 Klasikler deyince benim aklıma Romeo ve Juliet – William Shakespeare geliyor! İNANILMAZ...😉 Yazılarını kaçırmadan takip ediyorum. Böyle devam Edischar!!! 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Can, stranger things çok güzel dimiii :) Shakespeare da kesinlikle okumam lazım haklısın :)

      Sil
  8. Bu ara çoğu bloggerın İngilizce çalıştğını görüyorum, bi ben motive olamadım İngilizce'ye. :) İnternetsiz hayat ne biliyim zor olmuştur sanırım. Ben şahsen internetesiz duramam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öyle bir duruluyor ki, terbiye gibi :) ingilizceyi keyifle hale getirmek için bir iki yöntem uyguluyorum. Bak voscreen i telefonuna kesin indir, 10 sn lik ingilizce videolar var , ne dendiğini anlamaya çalışıyorsun

      Sil
    2. Tamam çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ben de Stanger Things'de 3. sezona geçmek üzereyimm :) Leyla ile Mecnun güzeldir gerçekten. Ben de üniversitenin ilk yılı başladım. Kaplumbağa hızı ile ilerliyorum bitirecektim güya bu yıl hedefim oydu ama 3974385 tane kore dizisi izleyip onu bir kenara fırlattım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla ile Mecnun candır deme noktasındayım şuan :D

      Sil
  10. Ya işte ihtiyacım olan yorum, bu kitaplardan seçeceğim İlkay çok teşekkür ederim !!!

    YanıtlaSil
  11. İnternetsizlik çok zoor!
    Youtube, netflix derken beyni sürekli bir şeyler okumaya değil de izlemeye çok alıştırıyoruz. Kitapların yerini tutmuyor tabii hiçbir şey. Klasik kitap deyince aklıma favori kitabım Jane Eyre geliyor tabii ki eğer okumadıysan tavsiyemdir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşe, hoşgeldin öncelikle :) kitap önerini dikkate alacağım teşekkür ederim :)

      Sil
  12. oleeey her şey yolundaaaa. şekuru da bitir artık ya da sevmedin bırak gitsin. cukbaks iyi senin dinliyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka kitaba başladım, aradığım kitabı buldum kütüphanede , acayip mutluyum :D

      Sil
  13. Her şeyin olumlu ve güzel gitmesine çok sevindim. Dilerim böyle devam eder :) Klasikler konusuna gelirsek.. Üzülerek söylüyorum ki benden bir öneri çıkması çok zor. Klasikler ile pek anlaşamıyoruz çünkü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bir yerden başlamam lazım diye düşünüyorum. milli eğitim ilk 100 esere falan bakcam herhalde :D

      Sil
  14. stranger things üçüncü sezondayım hangi bölümde kaldım fikrim yok ite kaka gidiyor bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezondan beri takip ediyorum, severek izliyorum ben :)

      Sil
  15. Merhabaaa. Blogunuza ilk kez geliyorum. Şahane bir yermiş burası. :) Klasik önerisi olarak da İnsan Neyle Yaşar, Beyaz Diş ve Peyami Safa'nın kitaplarını bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan neyle yaşar, okunacaklar listemde , teşekkür ederim :))

      Sil
  16. Size hak veriyorum Gerçekten de internetsiz olmuyor

    YanıtlaSil