27 Eylül 2019 Cuma

Yanlış Ülkede Doğmuşum


Loredana - Genick

Selamlar,
Kış geldi derken yine havalar ısındı. Zaten bu belirsizlikler yormuyor mu insanı?  Her şey çok net olsun istiyorum. Ak ya da kara. Grilerin olduğunu kabullenmem zaman alıyor.

Ablam yine sorun çıkarmaya başladı. Bana zorla bir şeyler yaptırmaya çalışıyor. Yani keyfimi bozmakta üstüne tanımıyorum.

Dün Peru'dan bir arkadaş edindim. Kamerada görüştük. Bu şekilde İngilizce konuşma fırsatım da oldu. Belki sık sık ararım da pratik olur. Peru, ne kadar da egzotik bir memleket. Machu Picchu falan var. Dokuz Kehanet diye bir kitap okumuştum. O şekilde bir tanışıklık var bu ülkeyle. Başka da bir bilgim yok. Belki konuştukça açılır.

Yabancı insanlar tanımayı, ülkeleri tanımayı seviyorum. Aslında ucu bucu yok öğrenmenin. Kendi seçimlerimiz hepsi.. 12 yaşlarında yurt dışı sevdam başladı. O zamanlar Tokio Hotel vardı. Alman müzik grubu. Yaşıtlarımız "Hepsi" grubunu dinlerken biz Tokio Hotel dinlerdik en yakın arkadaşımla. O şekilde de İngilizceye merakım başladı, çünkü sayfalarını okuyamıyordum. İngilizce bile. Bir anda İngilizceye yoğunlaşıp notlarımı yükselttim. Almancaya da merakım var. Birazcık biliyorum ama çok değil. Umarım bir gün Almanca da öğrenirim.

Şuan Jojo Moyes - Ardında Bıraktığın Kadın kitabını okuyorum. Paris'te Balayı kitabının devamı bu. İlk kitabı çok sevmiştim. Karakterleri falan. Şimdi de büyük bir keyifle okuyorum.
Bu kadını okuyun ya, kitap okumayı sevdiriyor.

Mahalledeki teyzelere yemek dağıttım. Temizlik de bitti. Şimdi sanırım bir film izleyeceğim.

Sevgiler
Edischar

25 yorum:

  1. Jojo'mmm, efasenedir yaw ;))

    YanıtlaSil
  2. Benim de Endonezya'dan bir arkadaşım var, farklı bir kültür hep çekici ve merak edilesi geliyor. Bir gün canlı canlı görebiliriz inşallah farklı memleketleri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Endonezyadan olmasına şaşırmadım :D Evet umarım Taha, fırsatlar çıkar inşAllah :)

      Sil
  3. Aa Tokio Hotel vardı bir aralar evet... Yine nostaljik bir anı...
    Başka insanlar, kültürler tanımak gözlerini açmak demek... Çok severim ben de...

    YanıtlaSil
  4. Yaa evet Tokio Hotel. Bende az dinlemedim. :D
    Yabancı arkadaş konusu ise çok iyi.. Bende Japon bir arkadaşımla konuşuyorum hala. Gerçekten farklı kültürler ve dil öğrenmek için çok faydalı oluyor. Ve son olarak sadece 2 kitabını okumuş olsam da.. Jojo Moyes candır demek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Jojo Moyes mi duydum??? Çok güzeldir kitapları...

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel Perudan arkadaş farklı kültür farklı dil. Dil merakınız da güzel. Benimde Alman dünürüm var. Farklı dil farklı karekter hiç yabancılık hissetmedim. Türkiye'deyken çeviri programı ve işaret dili ile anlaştık. Almanyada birisi çeviriyor. Gelin Türkçe biraz biliyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha çok güzelmiş alman dünür, sizin için de farklı bir deneyim olsa gerek :)

      Sil
  7. Farklı ülkeler ve diller benim de çok ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son New York a gitmiş biri olarak öyledir diye tahmin ediyorum :D

      Sil
  8. Jojo Moyes'un yakın zamanda okuduğum kitabını beğenmeyince adını görünce bile bir geriliyorum. Hala zamanı var diğer kitaplar için. Ayrıca yabancı arkadaş edinmek ne güzelmiş. Benim kolaylıkla cesaret edemeyeceğim bir şey :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret etmelisin :) hit kitaplarından seçebilirsin belki gonca :)

      Sil
  9. Oyun oynadığımdan dolayı bir sürü yabancı arkadaşım varda hiçbiriyle görüntülü olarak konuşmadım.Sanırım güzel bir duygudur.Hiç tanımadığın yıllarca sadece sesiyle tanıdığın birisinin yüzünü görmek.Ama İngilizcem çok kötü geliştirmem lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun üzerine ilk yazılarımda çok bahsetmiştim :)

      Sil
  10. Bunları yaparken hiç yorulmuyor musun ya ben okurken yoruldum 😂 Yabancı dillere benim de ilgim var ama bu sene İngilizce ve Almanca öğretmenlerimiz beni soğuttu maalesef. Ama yabancı arkadaşlar edinmek iyi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenlerine gıcık olup İngilizce ve Almanca dan vazgecme :D yorucu olabiliyor ama boş boş durmak daha çok canımı sıkıyor

      Sil
  11. Aminnn, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Evet İlkay , kabuğumuzdan çıkıyoruz böyle böyle belki :)

    YanıtlaSil
  13. teyzelere yemek dağıtmak ne hoş. şimdi patik zamanııı hihi. dokuz kehanet iyiydi sevdiğim tür kitaplardaaan bi de ramtha var :) yüzde yüz düşünce gücü, yüksek bilinç kılavuzu, yaratıcı imgeleme. heey şeyi öğütlerim bak. hayatınızın amacı, dan millman :) doğum tarihleri ile ilgilii çok iyii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden çok okuyordum böyle şeyler şimdi biraz roman okuyorum deep, listem bitince geçerim belkiim teşekkür ederim <3

      Sil
  14. Yabancı dil merakı, ne güzel :)

    YanıtlaSil