7 Eylül 2019 Cumartesi

Montessori Kampı 2.Gün


Kampım tüm hızıyla ve ilgi çekiciliğiyle devam ediyor.
Anaokulu seviyesi Montessori öğreniyorum şuan. Asıl amacım ilkokul seviyesini öğrenmekti. Öncelikle anaokulunu bilmem gerekiyor diye düşünüyordum. Aslında öyle bir gayrete gerek olmadığını öğrendim. Lakin anaokulundaki materyalleri, ilkokulda da devam ettireceğim için şuan yine de öğrenmemin artısı olacağını düşünüyorum.

Montessori öğretmeni olan arkadaşlarım felsefik kısmıyla daha çok ilgilenmem gerektiğini söylüyorlar. O yüzden bol bol konu anlatımı, Montessori felsefesi, Montessorinin ince noktaları, çocukların düşünce tarzını çalışıyoruz.

Şimdi ne alaka, bu kız inşaat mühendisi. Neden Montessori öğretmenliği çalışıyor?
Esas kritik noktaya geldik sanırım.
İnşaat mühendisliğini devam ettirmemeye karar verdim. :O
Çok ani ve keskin bir karar evet.
Ama hayatıma Montessori öğretmeni olarak devam etmemin benim için daha iyi olacağını düşünüyorum. Tüm işaretler de bunu gösteriyor. Belki eğitimleri tamamlama sürecine kadar mesleğime biraz da olsa devam edebilirim ama hayatımın geri kalanında tamamen Montessori Öğretmeni olmayı seçiyorum.
O zaman niye bu bölümü okudum? Bilmiyorum. Bu alanı Montessori ye katabileceğimi düşünüyorum. Tabiki benim için çok ani bir değişim. Bunu seçmemde bir çok faktör var.
Ablamın Montessori okulunun olması da konuya dahil.

Bu alanda daha çok ilerleyip, kendimi keşfedebileceğimi fark ettim. Ve çocukların hayatında ufak da olsa bir rolüm olsun isterim. Bu doğrularına ve etkilerine inandığım bir eğitim sistemi.



Bir ay sonra ilkokul eğitimi anlamında güzel bir kurs buldum. Bir sene boyunca eğitim almayı düşünüyorum. Şuan proje aşamasında fikrim lakin 1 hafta içinde belli olacak.

Olumsuz eleştiri kabul etmiyorum. Bu benim hayatım ve her zamanki gibi saygı bekliyorum.

İnşaat mühendisi olurken de herkes karşı çıkmıştı. Ben kendi yolumdan gidiyorum ve direksiyonun benim elimde olması müthiş güzel. Dopamin hormonlarım aktif.


Ha biliyor musunuz,
Montessori metodunda ;
-Çocuğa "Aferin" içerikli övgü sözcükleri kullanmıyoruz. Çünkü dış disiplin değil, iç disiplini öğrenmesini istiyoruz. -Neyi neden kendi için yaptığını bilsin.-

-Çocuklar ne dediğimize değil ne yaptığımıza bakıyorlar. Yani biz "Yemeği çatalla yemelisin deyip, o varken elle bir şeyler yiyorsak" bu tamamen kırılıyor.

-Her konuda çocuklar bizi taklit ediyor. O yüzden davranışlarımıza çok dikkat etmek zorundayız. Bu aynı zamanda müthiş bir kendini geliştirme fırsatı sunuyor. Çünkü yaptığın her şeyi alıyor ve senden kötü bir şey öğrenmesini istemiyorsun.Konuşma tarzın, iletişimin, hareketlerin hepsi çok önemli.

Biraz Montessori videosu izleyip, kitap araştıracağım.
Sanırım aşure yapma vakti de geldi. Bugün bir alışverişe çıkabilirim.
Yarın Ağaç Ev Sohbetlerinin 2.konusunu duyuracağız.

Yeni hedefler ve planlarımı sizinle paylaştığım için mutluyum. Umarım konuyu daha da çok seversiniz. Kamp sürecinde olduğum için bu konuya ağırlık veriyorum. Zaman zaman tatlı tatlı konuşuruz yine. Öptüm.

Sevgiler
Edischar.

38 yorum:

  1. Genelde öğretmen arkadaşlarımdan edindiğim videolar var şuan ama youtube dan da montessori materyalleri yazıp ulaşabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  2. O kadar güzel bir tercih yapmışsın ki canım seni tebrik ediyorum kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Bu arada meslektaş olduğumuzu öğrendim. Mesleğinizi ne kadar severseniz sevin, ne kadar çok para kazanma olanağınız olursa olsun, Türkiye'de pek çok meslek insanı tatmin etmekten uzak ne yazık ki. Önceleri pek ilgim yoktu fakat daha sonra hukuka ilgi duymaya başlamıştım. Gel şimdi ülkemizde vicdanın ve hür iradenle bu meslegi yap.
    Velhasılı seni mutlu eden bir ortamda çalışmalısın. Gerisi boş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyle olur Tyrha, umutla bir adım attık bakalım :)

      Sil
  4. Çok güzel bir kamp... Tebrik ediyorum!

    YanıtlaSil
  5. Bu yazıları okurken bile tatlı heyecanını anlayabiliyoruz bence. Umarım seçtiğin bu yolda her şey çok güzel olur (severek yaptığın için çok umutluyum, olacağını düşünüyorum) çok güzel şeyler öğreniyorsun, okuyarak biz de öğrenicez. İyi ki yazıyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok umuda ve motivasyona ihtiyacım olacak :)

      Sil
  6. Montessori eğitim hiç duymamıştım.Biraz baktım googledan.Zamanımız çocukları her şeye çok açık ve çok şey bilip, görüyorlar.Eğitim/öğretimlerde çeşit çeşit oldu. Ülkemizin gerçeği maalesef ,okuduğun bölümlerle alakasız işlerde çalışabilmek.Önemli olan sevdiğin ,mutlu olabileceğin işlerde çalışmak,umarım işlerin gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  7. Çok keyifli bir yolculuk, her şey gönlüne göre olsun. :) Herkes mutlaka bir şey söyler zaten, onun sonu yok, yeter ki sen sana iyi gelecek olan düşüncelere aç kendini. :)

    YanıtlaSil
  8. Kendini nasıl mutlu hissedeceksen onu yapmalısın da zaten. İnşaat Mühendisliği yapıp tüm hayatın boyunca mutsuz olmak yerine oldukça mantıklı bir karar ve bu senin hayatın zaten. Montessori Gerçekten ilginçmiş. Sanırım ben de araştıracağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mühendisliği seviyorum, sevmiyor değilim ama montessori daha iyi şuan benim için :)

      Sil
  9. heey ablanın okulunda çalışacaksın herhalde, mantıklı seçim yanii. daha önce başlasaydın hatta keşke. kendi mesleğini her zaman yapabilirsin zaten. hadi her şey yolunda gitsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni belli oldu da okul, hayırlısı olsun bakalım, teşekkürler deepim :)

      Sil
  10. Eşim, zamanında sırf ailesi çok yüksek puanın var boşa gitmesin, mühendis ol diyerek tercihlere yazdırdığı için Kimya Mühendisliği okumuş. Hiç yapmadı kendi mesleğini. Formasyon alıp öğretmenlik yaptı ki o iş için biçilmiş kaftan kendisi. Maalesef bizim ülkede yetenek ve istek önemli değil. Mevki, title, maaş... Hayat bunlarla güzelleşmiyor oysa ki! Aldığın kararla yürüdüğün yolda mutlu olursun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Rüya güzel dileklerin için :)

      Sil
  11. Dilerim her şey yolunda ve istediğin gibi gitsin. İstediğin neyse vazgeçme aynen böyle, gönlünce yaşa :)

    YanıtlaSil
  12. Bir bölümü üniversitede de okudun diye ya da kariyerine farklı bir meslekten başladın diye hayatının sonuna o kadar o işi yapmak zorunda değilsin sonuçta. İnsanlar bu konudaki ön yargılarını yenemiyor pek. Hem kendin için doğru olanı, seni mutlu olanı nasıl bulacağın belli olmaz. Senin için de iyisi budur belki, umarım istediğin gibi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Çınar, sonuçta çok erken yaşlarda mesleğimizi seçiyoruz , yıllar içinde isteklerimiz, beklentilerimiz değişebiliyor

      Sil
  13. Teşekkürler İlkay güzel dileklerin için, ilerleyen zamanlarda göreceğiz :)

    YanıtlaSil
  14. Mezun olduğun bölümden çıkınca o bölümle ilgili iş yapmana gerek yokki illa. Benim çevremde birçok mezun olduğu meslek dışında mesleğe başlamış olanlar var. Ya da iki üç işle uğraşanlar falan. Sevmen çok önemli. Tabii ayaklarınnın üzerinde durabilmek de bir o kadar önemli. Bence güzel bir karar almışsın. Hayırlı olsun artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynep, hayatın ne göstereceğini bilemiyoruz işte :)

      Sil
  15. Akademik bilgiden ziyade işin felsefesini özümsemek çok fayda sağlayacaktır sana, eminim güzel işler çıkarıcaksın. Kendin seviyorsan neden olmasıın. :)

    YanıtlaSil
  16. hayat senin hayatın ve onu kendi mutluluğun için kullan :)
    kendin için en iyisine karar vermek senin elinde. kendi kararını verip iyi ya da kötü sonuçlarıyla yüzleşen insanları severim :)
    hayata bir kez geliyoruz ve vakit kaybetmeden istediğimizi yapmalıyız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kendi kararının bedelini ödemek bile güzel olabiliyor :)

      Sil
  17. Ben de sayende yeni bir şeyler öğrenmiş oldum,işin içinde felsefe ya da psikoloji olunca ekstra ilgi çekici oluyor :'D Bence alanın yine bir şekilde hayatında hatta belki öğretmenlikte de işine fazlasıyla yarar.Pratikte olmasa bile düşüncesel olarak eğitim şekillendiren bir şey çünkü.Bolca iyi şanslar!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut Durakları, desteğin için çok çok teşekkür ederim :)

      Sil
  18. Seçtiğin yolda başarılar diliyorum. Mühendislik eğitimi almış olman bence bu sürece olumlu katkılarıyla yansıyacak, diğerlerinden daha da farklı olacaksın. Ayrıca cesur bir karar bu... Olumsuz tek bir şey düşünemediğim gibi bu cesur adımdan dolayı kutluyorum seni çünkü kendini mutlu edecek yolu ta ilk baştan seçmişsin. Hayırlar olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecehan, aynı fikirde olmamız beni mutlu etti, güzel düşüncelerin için teşekkür ederim :)

      Sil
  19. Montessori ne kadar ilginç bir alanmış. Yeni yolunda başarılar diliyorum, her şey gönlünce olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kağıt Salıncak, senin de öyle :)

      Sil
  20. Bu yazı serini çok beğeniyorum. Nedense ilgimi çekiyor bu konu. Ve hayatında ,benim için çok, zor olan bir karar almışsın, gerçekten takdir edilesi. Yolun açık olsun Edischar 🐞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aden, daha gençken kendimiz için risk alabiliriz sanırım :)

      Sil