26 Eylül 2019 Perşembe

İlham Mimi


Pek sevgili blogger arkadaşımız Taha Akkurt bize, canının sıkkın olduğu ve motivasyonunun düştüğü şu sonbahar günlerinde, ilham almak ve fikirlerimizden yararlanmak için güzel mim soruları hazırlamış. Güçlü biri ve sadece biraz ilgiye ihtiyacı var bence :) Toparlanacak o da hemen. Onu blogger arkadaşları olarak sarıp sarmalayalım.

Ben ise sorduğu sorulara samimi cevaplar vermeye çalışacağım. Motivasyon çalışması yapan ve genelde olumlu düşünen biri olarak umarım yardımcı olurum sevgili arkadaşıma :) Sevimli blogger topluluğumuz eksilmesin, yıllarca devam edelim.. 10 yıllık blogger sayfasını kutlayan arkadaşlardan da ilham alalım!

1) Hayatınızda şikayet ettiğiniz şeyler nelerdir?

Ben öncelikle sorunun bu şekilde olmasının, ruh halini ele verdiğini düşünüyorum. Şikayet edecek bir şey aramaya gerek yok ki. Mutlu olacak şeyleri yazabiliriz bir kağıda. Şükürlerimizi yazabiliriz. Sadece hayal kurabiliriz. Olur mu olmaz mı diye düşünerek değil de sadece hayal kurmak işte. Enerjisel olarak yukarı çekecektir eminim.

Ha şikayetim kendimdeki eksik yönlerim olabilir belki, nasıl kendimi ileri taşıyabilirim sorularıyla çözüm ararım buna da. Bir mühendis olarak, soruna değil de daha çok çözüme odaklanıyorum.

2) Rutine girdiğinizi fark ettiğinizde ne yaparsınız?

Rutine girdiğim olabiliyor. Bunun için de sevebileceğim yeni şeyler için araştırma yapıyorum, umutlu oluyorum. Endişelenip hemen o karanlık ruh haline bürünmüyorum. Bir şekilde bazı kanallardan besleniyoruz. Oralardan ilham alıyorum. İnstagram sayfaları, youtube kanalları. Pinterest gibi. Hobi araştırıyorum, çıkıp geziyorum. Konfor alanımdan çıkmaya çalışıyorum. Cesaretli oluyorum.

Söz konusu iş hayatı olunca evet o biraz yıpratıcı oluyor. Ama onda da şu şekilde davranıyorum. Mesela termosta çay, kahve yapıp yanımda götürüyordum. Sağlıklı yemekler hazırlayıp yanıma alıyordum. Öğle yemeğinde sevdiğim bir ortam bulup orada kendime vakit ayırıyordum. Yazıp çiziyordum. Çıkmaya gayret ediyordum o rutinden.

3) En son yaptığınız önemli değişiklikler nelerdir?

Bir kere mesleğimi değiştirmeye karar verdim. Daha ne olsun. İnşaat mühendisiyim ama Montessori öğretmeni olma yönünde adımlar atıyorum. Kursa başladım. Çalışırken, evde oturmaya başladım. Evde hobiler geliştiriyorum. Kitap okumayı alışkanlık haline getirdim. Blogta düzenli olarak yazıyorum. Bazen sadece yazmak da iyi geliyor. Açıkcası ben hayat yolunda cesaretli olmaya ve risk almaya inanıyorum. Yoksa hayat tekdüze ve sıkıcı ilerliyor.

4) Motivasyon olarak düştüğünüzde sizi ayağa kaldıran, size ilham veren şey nedir?

Hayallerim ve başarılı olma isteğim olabilir. Kendimi gelecekte koyduğum yer beni ayakta tutuyor. Çok fazla dibe batmaya izin vermeden o ruh halinden memnun olmuyorum ve hemen beni oradan çıkaracak bir şeyler arıyorum.

5) Hayat mottonuz nedir?

Her şey gelip geçiyor. Her zaman böyle olmayacak. Hayata teslim ol. Şükret. "Her zorlukla beraber bir kolaylık vardır.". Ne yaparsan yap ama en iyisini yap. Çalışkan ol, tembelleşme :)

Ergenler keşfetmeden de bir Ezhel çalışması bırakayım şuraya. AYA. Kulaklığını tak ve dinle sevgili okuyan :)) Almanca rap esintileri ^^

Mimi gören herkesi mimliyorum :)

Edischar

25 yorum:

  1. Yine ilk yazan, ilk yardıma koşan Edischar :) samimiyetin için teşekkür ederim, oturup konuşmuş kadar olduk :) Kesinlikle isyan edecek bir durum yok, hayat çok güzel ve her şey geçiçi. Hayallerden ilham almak çok güzel, eline sağlık :)) ateşi yak dan sonra bir ezhel şarkısı daha, teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıyı beğenmişsindir umarım :) deneyimlerimin sana da faydalı olmasını dilerim

      Sil
  2. Voila! Samimi cevaplar, lâf olsun diye değil.Mimleri ciddiye alıyorum. Sorulara konsantre olmadan önce ne yazacağıma dair bir fikrim olmuyor genellikle. Yani topa gelişine vuruyorum. Böyle olunca insanın kendini daha iyi tanıma imkânı oluyor. En yakın fırsatta karalamak isterim bir şeyler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin cevaplarınızı bekliyorum merakla :)

      Sil
  3. Çokkkkk samimi cevaplardı. Yüreğine sağlık Edis😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız hanımcığım sizin cevaplarınızı da okumak isterim :)

      Sil
  4. Cevaplar çok güzel... Ben de yapmayı planlıyorum!

    YanıtlaSil
  5. ne guzel yazi:) rutinimi severim ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindiim :)) eğer severek yapılıyorsa işler güzeldir ♥️

      Sil
  6. "Sadece hayal kurabiliriz. Olur mu olmaz mı diye düşünerek değil de sadece hayal kurmak işte. Enerjisel olarak yukarı çekecektir eminim."

    Bu cevabı çok sevdim <3 <3 <3

    "Bir mühendis olarak, soruna değil de daha çok çözüme odaklanıyorum."

    Ben de genelde süreç değil sonuç odaklı bir insan olsam da bazı sorunlar benim gözümde o kadar çok büyüyor ki çözüm gözümün önünde olsa da göremiyorum.

    "Söz konusu iş hayatı olunca evet o biraz yıpratıcı oluyor. Ama onda da şu şekilde davranıyorum. Mesela termosta çay, kahve yapıp yanımda götürüyordum. Sağlıklı yemekler hazırlayıp yanıma alıyordum. Öğle yemeğinde sevdiğim bir ortam bulup orada kendime vakit ayırıyordum. Yazıp çiziyordum. Çıkmaya gayret ediyordum o rutinden."

    Benzer yöntemleri benimsemişiz demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüya hanım okuyup yorumladığınız için teşekkür ederim ❤️ sorunları kendi kendimize büyütüyoruz galiba. İş hayatındayken kendini unutmamak , kendini değerli hissetmek önemli 😁

      Sil
  7. Çok keyifli bir mim olmuş.

    Ama "ergenler keşfetmeden" demişsin ya bir gülmek aldı beni... Zira bizim evdeki ergen bu tarza sarmış durumda şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah evet çok çabuk ulaşıyorlar ve ilgilerini çekiyor :D

      Sil
  8. merhaba benim oğlumda inşaat mühendisliği okuyor ben de diyorum neden kanım kaynadı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sevda hanım :)) ♥️ oğlunuzu tebrik ederim, zor bir bölüm doğrusu

      Sil

  9. Mim soruları ve cevapları çok keyifliydi. Emeğine sağlık ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) sizden de okumak isterim

      Sil
  10. Samimi cevaplar yine parıldıyor ✨

    YanıtlaSil
  11. "Ergenler keşfetmeden de bir Ezhel çalışması bırakayım şuraya. AYA. Kulaklığını tak ve dinle sevgili okuyan :)) Almanca rap esintileri"

    şöyle bir konu altına bir yaş grubunu aşağıya çekmek nasıl bir zihniyet ürünü? ergenler keşfetse ne olacak siz o kesimden önce dinleyin alkışlar size. bir ergen olarak ezheli ais olduğu dönemden beri takip ediyorum şimdi rap patladı diye bilenlerden değilim. siz öylesiniz sanırım ki latin esintileri olan bir şarkıya alman rap esintileri demişsiniz murda'nın ya da klibinin etkisiyle bu çıkarımda bulunmak da iyiymiş. soran olursa türüne turkish reggaeton dersiniz bu da bi ergenden bilgi olsun size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe niye üzerine bu kadar alındın ki :) Ben de ais döneminden beri dinliyorum, o zaman sadece 20 yaş üstü gençler dinliyordu Ezheli şimdi 10 yaş a kadar düştü. Benim sitemim buna :p

      Sil
  12. bak ne güzeeel bu yazındaa evlilik, erkek arkadaş yoktu holeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya niye öyle diyonki şimdi. Olaydı iyiydi :D

      Sil
  13. Beğenmene sevindim İlkay <3

    YanıtlaSil