6 Eylül 2019 Cuma

Montessori Kampı 1.Gün



Güzeller güzeli Cuma gününden herkese Selam,

Dünkü yazımda bütün gün mutfakta olacağımdan bahsetmiştim. Yemekler, misafir ağırlama her şey tıkırında ilerledi. Görev tamamlandı.

En zorlayan yemek patlıcan dizme oldu. Tarifte patlıcan, biber, soğan ve domatesleri sırayla diziyordunuz. Bir türlü düzgün sırayla yapamıyorum haydaaa. Birden aklıma Barış Manço'nun domates biber patlıcaan şarkısı geldi. Tarifteki sırayı bilmem ben Barış Manço'nun sırasıyla dizdim sebzeleri. O şekilde altından kalkabildim.

Bugün ise yeni bir hedef ile karşınızdayım. "Montessori Kampı.". 
Öncelikle "kamp" nedir? Çadırlı, doğalı olanından değil. Onu zaten biliyorsunuz. Kamp yapmak, bir hedef koyup belli bir sürede onu tamamlamak anlamına geliyor. 


Montessori Materyalleri

Montessori nedir? 
Montessori, çocuğun bireysel becerileri ve ilgi alanlarına uygun olacak şekilde, her çocuğun farklı öğrenme hızına sahip olduğunu kabul eden, özgür eğitim bilimidir. İsmini ise yöntemin geliştiricisi olan İtalya’nın ilk kadın doktoru, Pedagog Maria Montessori’den almaktadır.

Bu en genel, dünyada kabul edilmiş Montessori tanımı.
Benim anladığıma gelelim.
Her çocuk özeldir, her çocuğun farklı ilgi alanları ve yetenekleri vardır. Her çocuğun öğrenme hızı farklıdır. Her çocuğun öğrenimi birebir takip edilmelidir. Çocuklar her şeyi dokunarak öğrenir. 

(Sıkılmıyorsunuz dimi? Sabredin, bitiyor.)

Montessori materyalleriyle okuma, yazma, matematik, günlük yaşam becerileri kazandırılır. Çocuk bu eğitim metoduyla bireysel ihtiyaçlarını kendi gidermeyi öğrenir. Neyi neden yaptığını bilir, kendini tanır. Bu eğitimi alan bir çok insanın büyük başarılara imza atmış olduğunu görüyoruz. Aşağıya bu eğitimi almış birkaç isim bırakıyorum.

Prens William ve Prens Harry – İngiliz Kraliyet Ailesi Prensleri.
Jeff Bezos, Amazon'un kurucusu.
Beyonce, 16 Grammy ödüllü şarkıcı
Sergey Brin ve Larry Page, Google'ın kurucuları
George Clooney, Oscar ödüllü aktör.
Helen Hunt, Oscar ödüllü aktris.
Gabriel Garcia Marquez, Nobel ödüllü yazar.
Dakota Fanning, Aktris.

ve daha nicesi Montessori eğitimi almış başarılı insanlar.

Tabiki şuan en kaba tabiriyle anlattım. Bu bir hafta kampa girip Montessori eğitimi almış arkadaşımdan videolar, notları takip edip 1 haftada eğitimi tamamlamayı planlıyorum. Neden böyle bir alana yöneliyorum, ilerleyen günlerde açıklayabilirim. Ama sürprizli şeyler olacak gibi. 

Umarım bu konudan sıkılmaz, ilgiyle takip ederseniz. Yeni şeyler öğrenmeyi seviyorsanız, hoşunuza gidecektir diye tahmin ediyorum.

Şimdi ilk derse başlamaya gidiyorum.

Sevgiler
Edischar

35 yorum:

  1. İlgimi çekti baya. Fakat anladığım kadarıyla şu Montessori denilen şey çocuklar için. Yani ben de merak edip bir google'dan baktım da. Büyükler de mi yapabiliyor, onlara göre de mi programlar var? Anlayamadım tam, cahilliğime ver artık 🤦
    Her ne yapıyorsan kolay gelsin, ilgiyle takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet çocuklar için, benim öğrendiğim şey Montessori eğitmenliği , Montessori öğretmeni nasıl olunur gibi bir durum :)

      Sil
    2. Ahh tamam anladım şimdi... Güzel bir şeye adım atmışsın çok sevindim. Başarılar diliyorum ve takipteyim😍

      Sil
  2. Sevgiler Edischan, ne güzel bir şeye adım atmışsın :)

    YanıtlaSil
  3. Başarılar diliyorum... 😙

    YanıtlaSil
  4. İlk yazılarında da sık sık bahsediyordun o zamanlar neymiş bu diyordum. Çok güzel bir alana ilgi duymuşsun bence, tecrübelerini okumayı çok isterim çünkü 2 tane küçük yeğenim var belki faydası dokunur :) Her çocuk özeldir diyince de aklıma Aamir Khan' ın efsane filmi geldi, eminim izlemişsindir tam da bu konuyla ilgili :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet izlemiştim çok beğenmiştim Taha, hatırlattığın için sağol :) çocuklar geleceğimiz :)

      Sil
  5. Kızkardeşimin öğretmen olması ve ilgi duyması sebebiyle ben de oldukça ilgileniyorum. Yeğenlerim için özellikle. Profesyonel öneriler almak harika olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sık sık paylaşırım umarım öğrendiklerimi :)

      Sil
  6. Bir öğretmen adayı olarak benim aşırı dikkatimi çekti şu an. Merakla takip edeceğim kampını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan Türkiyeye yeni yeni giriyor , birkaç okul var sadece bunu uygulayan, fark atarsın diye düşünüyorum :)

      Sil
  7. Bugün de bir şey öğrendim. Allah bereket versin:)

    YanıtlaSil
  8. siz yazın biz okuruz, yalnız hala blog linkiniz profilinizde çıkmıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok sevimlisiniz :D bir şeyler yaptım ama düzeldi mi ki

      Sil
  9. Harika bir düşünce, çocuklar için yaptıklarımız yalnızca çocukları değil bizi de geliştiriyor. Kampın bitiminden de muhakkak bahsetmelisin, bekliyor olacağım. Geçtiğimiz yıl otizmli bir öğrencim vardı, onun sayesinde çok fazla şey öğrendim. Çeşitliliklerimiz renklerimiz, güzelliklerimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu yolculukta kendimizi tanımamıza yardımcı oluyor :) biraz gayret ve sabır

      Sil
  10. patlıcan dizme tarifini vermeyi unutma bizeee :) birgün sen de montessori annesi olcan o zaman işteğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep geçen yorumda atmıştım sana bak bu :D
      https://cahidesultan.net/2012/09/06/etsiz-patlican-dizme-vejetaryen/

      Sil
    2. ay görmemişim demekkisi saoool :)

      Sil
  11. Aslında ülkemizde yeteneklere göre okullara yönlendirme yapılsa işsiz insan kalmazdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes işini çok sever ve en iyisini yapardı..

      Sil
  12. Bu eğitim türünü bilmiyordum, ilgimi çekti baya. Araştıracağım ben de konuyla ilgili yazılarını da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuya yoğunlaşacağım gibi duyuyor , paylaşırım :) bu arada ne güzel bir soyisim

      Sil
    2. İlk defa söylüyor biri bunu teşekkürler :))

      Sil
  13. İlgi çekici bir konu ve ilk defa duydum. Yazı için teşekkürler. Sıradaki yazını bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün gün yazacağım umarım, bekliyor olman beni mutlu etti :)

      Sil
  14. hımm merak ettim bak şimdi takipteyim canım
    yeni bir şeyler öğrenmek her zaman güzeldir💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, umarım bir şeyler öğrenip paylaşırım :)

      Sil
  15. Bende montessori eğitimi alan bir arkadas yardımı ile tanışıp baya sevmiştim.Bakalım senin serüven bazı geçecek 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl geçecek 😂yanlış yazmışım 😅

      Sil
    2. Evet evet çok güzel bir alan :)

      Sil
  16. ilk kez senden duydum galiba. çok farklı bir alan. sana başarılar dilerim :) umarım mutlu olursun ;)

    YanıtlaSil